طرز تهیه گلت سیب و دارچین آسان و دلچسب با عسل و کره بادام زمینی

طرز تهیه گلت سیب و دارچین

 

یکی از انواع گلت ها می باشد که امروزه خیلی ترند شده و با انواع میوه ها تهیه می شود اما گلت ها از خانواده پای و تارت هستند ولی بدون قالب هستند و خیلی راحت می باشند. پایه این خمیر با کره و یا ماگارین می باشد و می توانید برای مهمانی و شب یلدا آن را تهیه کنید. طعم سیب با دارچین فوق العاده خوشمزه می شود و می توانید در اندازه های مختلف این خمیر را تهیه کنید و مواد سیب و دارچین را داخل آن قرار دهید اما به دلیل سادگی این گلت ها به آن ها پای با فرم آزاد نیز می گویند. اما گلت ها نسبت به پای و تارت کم شیرین تر و کم کالری تر هستند و به همین دلیل بسیار محبوب هستند و در قنادی های ایتالیایی به آن کروستاتا می گویند. امروز در پارسی دی طرز تهیه گلت سیب و دارچین با عسل و کره بادام زمینی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

آرد۲۸۵ گرم معادل ۲ پیمانه و ۱/۴ پیمانه
کره سرد۱۸۵ گرم
آب سرد۲ الی ۳ ق سوپخوری
عسل۱ ق سوپخوری
نمک۱/۴ ق چای خوری

مواد لازم برای مواد میانی گلت سیب و دارچین

سیب۲ عدد
کره بادام زمینی۴ ق سوپخوری
دارچین۱ ق چای خوری
عسل۱ ق سوپخوری
آب لیموترش۱ ق سوپخوری

طرز تهیه گلت سیب و دارچین با عسل و کره بادام زمینی

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا آرد را الک کنید و داخل یک کاسه بریزید و نمک را به آن اضافه کنید شما می توانید برای تهیه خمیر گلت از غذاساز استفاده کنید تا به خمیر گرمای دست نخورد و یا می توانید بدون غذاساز نیز این خمیر را آماده کنید اما کره سرد یخچالی را برش بزنید و با کمک چنگال به خورد خمیر بدهید آرد باید به شکل خرده نان شود و دانه های آرد درشت تر شود.

مرحله دوم: استراحت خمیر

وقتی کره به خورد خمیر رفت باید عسل را به همراه آب سرد اضافه کنید که بهتر است آب سرد را کم کم اضافه کنید حالا خمیر را با نوک انگشت بدون ورز دادن جمع کنید و می توانید از یک لیسک استفاده کنید سپس خمیر را داخل نایلون قرار دهید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی گلت سیب و دارچین

سیب ها را با پوست و یا بدون پوست اسلایس کنید و داخل یک کاسه ریخته و به آن دارچین و آبلیمو اضافه کنید و کنار بگذارید سپس عسل را نیز با کره بادام زمینی مخلوط کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه گلت سیب و دارچین

در ادامه خمیر را از نایلون خارج کنید و بین دو نایلون با وردنه به قطر ۳ میل باز کنید و با کاتر یا یک بشقاب به صورت گرد آن را برش بزنید و بعد روی سطح خمیر مخلوط بادام زمینی را بزنید و روی آن برش های سیب را قرار دهید و بعد لبه های خمیر را روی مواد بیاورید و بعد در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه در دمای ۲۰۰ درجه قرار دهید تا گلت پخته و طلایی شود. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت گلت سیب و دارچین

  1. برای پخت در فرهای برقی دما را ۲۰ درجه بهتر است کمتر تنظیم کنید.
  2. آبلیمو مانع سیاه شدن سیب می شود.
  3. خمیر اگر ورز بخورد خشک می شود.
  4. می توانید در ابعاد و اندازه های مختلف آن را آماده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه