طرز تهیه املت پیتزایی خوشمزه و ساده و حرفه ای با نان تست + فیلم

دستور پخت املت پیتزایی

طرز تهیه املت پیتزایی

 

املت پیتزایی یکی از روش های بسیار ساده و خوشمزه برای تهیه املت می باشد که نیاز به خمیر یا مواد خاصی ندارید و با یک بسته نان تست می توانید یک املت خوشمزه برای صبحانه یا عصرانه یا یک وعده شام سبک تهیه کنید. املت از جمله غذا های راحت اما بسیار خوشمزه است که شاید بیشتر افراد مجرد این غذا را دوست دارند زیرا تهیه آن مقرون به صرفه می باشد. املت پیتزایی یک املت متفاوت جدید است. احتمالا با شنیدن نام املت به یاد املت های رایج کشور مان می افتید که بیشتر بر پایه تخم مرغ و گوجه فرنگی می باشد اما خوب است بدانید املت انواع مختلف و رسپی بسیار زیادی دارد که شباهت همه آن ها در تخم مرغ است. شما می توانید املت پیتزایی در کمتر از ۱۰ دقیقه تهیه کنید و مواد تشکیل دهنده این املت به آسانی در دسترس است. شما می توانید ویدیو مربوط به این آشپزی را در انتهای پست مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت پیتزایی حرفه ای + فیلم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه املت پیتزایی

  • گوجه فرنگی ۲۰۰ گرم
  • سیر ۳ حبه
  • ریحون و پیازچه به مقدار لازم
  • نان تست ۳ عدد
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم
  • روغن زیتون ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پولبیبر به مقدار لازم

طرز تهیه املت پیتزایی حرفه ای و خوشمزه و ساده با پنیر پیتزا 

مرحله اول: کبابی کردن گوجه

برای تهیه این املت می توانید از گوجه گیلاسی یا گوجه فرنگی خرد شده استفاده کنید و بشورید داخل ظرف بریزید و سیر ها را پوست بگیرید و به صورت درسته داخل ظرف بریزید و بعد کمی نمک و فلفل سیاه و روغن زیتون روی گوجه فرنگی قرار دهید و در فر یا مایکروفر ۲۰۰ درجه به مدت ۲۰  دقیقه قرار دهید تا گوجه ها تنوری شود.

مرحله دوم: پوره کردن مواد

گوجه کبابی شده یا تنوری شده را به همراه سیر ها و کمی ریحان و پیازچه داخل غذاساز یا ۱۲۳ یا گوشتکوب برقی بزنید تا گوجه فرنگی پوره و له شود. این مواد را کنار قرا ردهید.

مرحله سوم: خرد کردن نان تست

سه عدد از نان تست ها را بردارید و به صورت مکعبی برش بزنید و داخل کاسه بریزید و بعد تخم مرغ ها به همراه نمک و فلفل سیاه و آویشن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. یک تابه را بردارید و کمی روغن بریزید و صبر کنید تا گرم شود.

مرحله چهارم: تهیه املت پیتزایی

سپس نان تست و تخم مرغ را داخل تابه بریزید و سطح مواد را صاف کنید و مرتب کنید و بعد سس گوجه فرنگی تهیه شده را روی مواد بریزید و روی سطح آن پخش کنید و بعد پنیر پیتزا اضافه کنید و چندد ریحان و گوجه فرنگی خرد شده را روی مواد قرار دهید و درب تابه را بسته تا تخم مرغ بپزید و پنیر ذوب شود و در انتها روی مواد پولبیبر بریزید و سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه املت پیتزایی حرفه ای و خوشمزه با نان تست

  1. می توانید بجای اینکه گوجه فرنگی را داخل فر قرار دهید در تابه کباب کنید.
  2. میزان افزودن پنیر دلخواه است و می توانید از پنیر ورقه ای استفاده کنید.
  3. از نان تست تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه املت پیتزایی خوشمزه و ساده و حرفه ای با نان تست + فیلم
5 (100%) 1 votes