طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی خوشمزه و ترد با قارچ و نخود مرحله به مرحله

دستور پخت فلافل مرغ

طرز تهیه فلافل مرغ

 

فلافل مرغ یکی از فلافل های بسیار خوشمزه و ساده است که در واقع یک نوع غذای ابتکاری می باشد و ترکیب مرغ با نخود و قارچ بسیار خوشمزه می شود. شما می توانید به دلخواه این فلافل خوشمزه را برای شام یا نهار تهیه کنید. فلافل مرغ با سینه مرغ چرخ شده تهیه می شود و یک ساندویچ بسیار هیجان انگیز می باشد. فلافل مرغ برای شهر خاصی نمی باشد ولی یک پیشنهاد عالی برای یک شام خوشمزه می باشد. ولی برای تهیه فلافل مرغ حتما باید نخود را خیس کنید و بهتر است یک خیار خرد شده را روی نخود قرار دهید تا نفخ آن زودتر گرفته شود شما می توانید فلافل مرغ را قالب بزنید و در فریزر نگهداری کنید و هر موقع که دوست داشتید سرخ کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فلافل مرغ پیتزایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فلافل مرغ

  • نخود ۲ پیمانه
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • مرع ۲۵۰ گرم
  • سیب زمینی ۱ عدد
  • گشنیز و جعفری یک مشت
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • قارچ ۱۰ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه فلافل مرغ ساده و خوشمزه با قارچ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا نخود را از شب قبل خیس کنید و چندین بار آب آن را عوض کنید تا نفخ آن گرفته شود. سینه مرغ را بدون استخوان کنید. گشنیز و جعفری را پاک کنید و بشورید و صبر کنید تا خشک شود. سپس به صورت ساطوری ریز خرد کنید.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

نخود را به همراه پیاز و سیب زمینی و سیر پوست گرفته داخل غذاساز ریخته تا میکس شود و یا می توانید از چرخ گوشت مواد را یک بار رد کنید. سپس مرغ را اضافه کنید و مجدد یک بار دیگر مواد را میکس کنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاید.

مرحله سوم: تهیه مواد فلافل مرغ

در ادامه آب و ادویه ها را به همراه قارچ ها را که از قبل خرد کردید به همراه بیکینگ پودر را اضافه کنید و همه مواد را خوب هم بزنید تا میکس شود. افزودن آب باعث می شود فلافل خشک نشود. در این مرحله به دلخواه می توانید کمی کنجد به مواد اضافه کنید.

مرحله چهارم: سرخ کردن فلافل مرغ

داخل یک شیر جوش مقداری روغن بریزید و صبر کنید تا روغن شود. سپس با کمک فلافل زن از مواد بردارید و داخل روغن سرخ کنید تا طلایی شود. اگر فلافل زن ندارید می توانید از مواد به اندازه یک گردو بردارید و در دست گرد کنید و داخل روغن داغ سرخ کنید. سپس روی دستمال روغن گیر قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. فلافل مرغ را به همراه نان تازه و خیارشور و گوجه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی تهیه فلافل مرغ با قارچ

  1. می توانید به دلخواه داخل مواد فلافل کمی پنیر پیتزا رنده شده نیز بریزید.
  2. افزودن قارچ دلخواه و قابل حذف است.
  3. می توانید بنا به ذائقه خود مقدار فلفل را کم و زیاد کنید.
  4. حرارت باید متوسط باشد تا فلافل ها خوب برشته و مغز پخت شوند.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه