طرز تهیه نان پاکتی (نان جیبی) خوشمزه و مجلسی با سبزیجات + فیلم

طرز تهیه نان پاکتی

 

نان جیبی یکی از نان های بسیار ساده و خوشمزه است. شاید برای شما هم اسم این نان جالب باشد. این نان تاریخچه خاصی ندارد و بیشتر یک کار ابتکاری است. این نان به صورن لایه پیچیده می شود و در انتهای پخت با سبزیجات یا ژامبون سرو می شود. در واقع یک نوع نان ساندویچی بسیار ساده است که می توانید برای شام یا مهمانی و تولد آن را تهیه کنید. بافت این نان بسیار نرم و لطیف است و فوق العاده جذاب برای بچه ها می باشد. خمیر این نان شبیه به خمیر پوآچا می باشد. در این رسپی همه مواد به پیمانه گفته شده است تا بتوانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان پاکتی یا جیبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر یا آب۱ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
شکر۱ ق غذا خوری
نمک۱ ق مربا خوری
تخم مرغ۱ عدد
خمیر مایه۱/۲ ق غذا خوری
آرد۲.۵ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
خیار و گوجه و کاهو و ژامبونبه مقدار لازم

طرز تهیه نان پاکتی ساده خوشمزه برای مهمانی و تولد

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا نصف مقدار شیر گفته شده را داخل یک کاسه بریزید و خمیر مایه و شکر را اضافه کنید. مواد را هم بزنید و روی کاسه یک ظرف قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا خمیر مایه عمل بیاید. می توانید از آب استفاده کنید ولی شیر لطافت خاصی به این نان می دهد.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

نصف مقدار شیر را به همراه تخم مرغ و نمک و روغن مایع بزنید و با همزن دستی هم بزنید. بعد خمیر مایه را اضافه کنید و هم بزنید. آرد را به تدریج به مواد اضافه کنید و کم کم خمیر را جمع کنید. مقدار خمیر گفته شده تقریبی می باشد و ممکن است کمتر یا بیشتر مصرف شود. خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید.

مرحله سوم: چانه گرفتن خمیر

خمیر را بعد از ورز دادن داخل کاسه ای قرار دهید و برای ۱ الی ۲ ساعت در دمای محیط قرار دهید تا حجیم شود. حالا خمیر را به ۱۲ چانه تقسیم کنید. و با دست خوب ورز دهید. حالا روی خمیر را با برس کمی روغن بزنید و مانند فیلم انتهای پست تا بزنید. تا زدن خمیر بسیار مهم است پس با دقت ویدیو را ببنید. بعد از شکل دادن به خمیر روی آن را بپوشانید و برای ۲۰ دقیقه مجدد استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان جیبی

حالا نان ها را با زرده رومال کنید و در سینی فر قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۲۰ دقیقه با دمای ۱۹۰ بگذارید تا پخته و طلایی شود. بعد از پخت از فر خارج کنید و صبر کنید خنک شود و بعد بین لایه ها را با ژامبون یا خیار و کاهو پر کنید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه نان پاکتی ساندویچی با ژامبون و کاهو

  1. می توانید داخل لایه های ایجاد شده در نان سس دلخواه بریزید.
  2. می توانید از سوسیس یا کالباس دلخواه خود استفاده کنید.
  3. مقدار آرد گفته شده تقریبی می باشد و ممکن است کم و زیاد شود.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه