طرز تهیه املت منه من ترکی حرفه ای و مجلسی با سوجوک و فلفل سبز

دستور پخت املت منه من

طرز تهیه املت منه من

 

املت منه من یکی از انواع املت ها می باشد که اصالت ترکی دارد و بیشتر در ترکیه تهیه می شود ولی به دلیل طعم خوبی که دارد امروزه بسیار ترند شده است و با ذائقه ما ایرانی ها نیز بسیار هماهنگ است. املت منه من هم به صورت ساده و هم با سوجوک یا سوسیس دلخواه تهیه می شود و شما می توانید املت منه من را برای تنوع در املت های خود تهیه کنید. این املت بسیار ساده و خوشمزه است و با نان تازه برای صبحانه یا عصرانه یا یک شام سبک گزینه بسیار خوبی می باشد. اما در مورد افزودن پیاز در املت منمن بحث بسیار زیادی می باشد و برخی از آشپز های ترکی مانند saniye anne اصرار دارد که این املت بدون پیاز تهیه می شود و سرا انجام در سال ۲۰۱۸ ودات میلور که یک منقد مواد غذایی می باشد یک نظر سنجی راه انداخت تا یک راه حل برای این اختلاف نظر پیدا کندا با رای دادن بیشتر مردم با ۵۱ درصد رای تصویب شد این املت با پیاز تهیه شود. اما بعضی از تغییرات مانند افزودن قارچ یا گوشت چرخ کرده کاملا سلیقه ای می باشد. در این پست سعی شده بهترین رسپی را در اختیار شما قرار دهیم. امروز در پارسی دی طرز تهیه املت منه من ترکی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه املت منه من ترکی

  • تخم مرغ ۲ عدد
  • گوجه فرنگی ۳ عدد
  • فلفل سبز ۲ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • پونه کوهی خشک ۱ ق غذا خوری
  • سوسیس یا سوجوک ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، فلفل قرمز به مقدار لازم

طرز تهیه املت منه من ساده و فوری برای ۲ نفر

مرحله اول: آماده سازی گوجه

پوست گوجه فرنگی را به دلخواه بگیرید. برای گرفتن پوست گوجه باید آن را بلانچ کنید و داخل آبجوش قرار دهید و بعد داخل یک لگن آب سرد قرار دهید تا پوست گوجه به راحتی با یک فشار جدا شود. سپس گوجه را رنده ریز بزنید یا با کمک غذاساز پوره کنید.

مرحله دوم: تفت دادن پیاز

در ادامه پیاز را پوست بگیرید به شکل نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه به همراه کمی روغن تفت دهید تا طلایی و سبک شود. فلفل سبز را بشورید و نگینی ریز خرد و با پیاز کمی تفت دهید تا نرم شود. سپس سوسیس یا سوجوک خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا سرخ شود.

مرحله سوم: افزودن پوره گوجه

در ادامه پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و درب تابه را قرار دهید تا رنگ گوجه خوش رنگ و آب اضافی آن کشیده شود. ترک ها این املت را به صورت آبدار تهیه می کنند و نمی گذارند زیاد آب گوجه کشیده شود که این به سلیقه شما بستگی دارد . بعد از پونه و ادویه ها  را اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه املت منه من

در ادامه تخم مرغ را به صورت درسته داخل املت بکشنید و درب تابه قرار دهید تا تخم مرغ خودش را بگیرد. در انتها کمی پیازچه و جعفری روی املت بریزید و با نان تازه سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه املت منه من به روش اصلی

  1. می توانید به دلخواه به مواد سیر تازه رنده شده نیز اضافه کنید.
  2. می توانید از فلفل چیلی برای تهیه این املت استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید بجای روغن از کره یا روغن زیتون استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه