طرز تهیه کوکو پیتزایی ساده و فوری با فر و بدون فر + عکس مراحل

دستور پخت کوکو پیتزایی

طرز تهیه کوکو پیتزایی

 

کوکو پیتزایی یکی از کوکو های بسیار خوشمزه و ساده است. این کوکو بسیار سریع و فوری می باشد و در کمترین زمان ممکن تهیه می شود و می توانید برای افطار یا شام فوری آن را تهیه کنید. بچه ها بشدت عاشق طعم و مزه این کوکو خواهند شد. شما می توانید مواد میانی این کوکو را به دلخواه خود تغییر دهید. این کوکو از مرغ و پنیر پیتزا و سبزیجات مختلف تهیه می شود و اگر شما مقداری مرغ پخته از غذا های قبل مانده می توانید دست به کار شوید و این کوکو جذاب را آماده کنید و با نان تازه سرو کنید. می توانید این کوکو را با فر و بدون فر تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکو پیتزایی با فر و بدون فر را به همراه عکس مراحل به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکو پیتزایی ساده و فوری

  • مرغ پخته شده و ریش شده ۱ لیوان
  • آرد ۱ پیمانه
  • آب ۳/۴ پیمانه
  • پنیر پیتزا ۱/۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • روغن مایع ۶  ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • فلفل دلمه رنگی ۱ عدد
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو پیتزایی با فر و بدون فر

مرحله اول: پخت مرغ

سینه مرغ را باید بپزید. برای این کار می توانید ۱ پیاز ۴ قاچ شده را به همراه کمی نمک و فلفل سیاه و برگ بو داخل قابلمه ریخته و آب جوش روی مرغ بریزید و بگذارید تا مرغ پخته شود و بعد مرغ را ریش ریش کنید. می توانید آب مرغ را دور نریزید و برای تهیه سوپ استفاده کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه روغن و ادویه ها داخل کاسه ریخته و با همزن دستی بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد مرغ را به همراه پنیر پیتزا رنده شده اضافه کنید و هم بزنید. آب و کمی از فلفل دلمه ها را اضافه کنید و مابفی فلفل دلمه های خرد شده را برای روی کوکو نگه دارید.

مرحله سوم: تهیه مایه کوکو پیتزایی

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. حالا ترکیب آرد را اضافه کنید و با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید تا حسابی مخلوط شوند. ظرف مورد نظر یا تابه مورد نظر را با روغن چرب کنید و مایه تهیه شده را داخل ظرف ریخته و کمی فلفل دلمه ای روی آن بریزید و سطح کوکو را صاف کنید.

مرحله چهارم: پخت کوکو پیتزایی با فر و بدون فر

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ گرم کنید و برای ۳۰ الی ۳۵ دقیقه بگذارید تا کوکو پخته شود. برای پخت در تابه نیز در تابه را قرار دهید و بگذارید تا خودش را بگیرد. سپس آن را برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود و برای پخت در فر نیز در انتها گریل را روشن کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکو پیتزایی

  1. برای پخت در فر باید بعد از ۳۰ دقیقه با خلال دندان کوکو را تست کنید.
  2. می توانید کمی پنیر روی کوکو نیز بریزید.
  3. برای فرهای برقی و توستر باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید 

از
7
دیدگاه