طرز تهیه املت ذرت و قارچ ساده، مقوی و خوشمزه همراه با پنیر پیتزا

طرز تهیه املت ذرت

 

یکی از خوشمزه ترین انواع املت ها می باشد مخصوصا افرادی که طعم و مزه ذرت را دوست دارند. املت ذرت بسیار کامل است شما می توانید برای وعده شام و یا صبحانه یک وعده بسیار کامل و مقوی نوش جان کنید. همیشه بچه ها ذرت را دوست دارند شما می توانید با تهیه این املت آن ها را تشویق به خوردن صبحانه و یک غذای کامل کنید تا روز خود را پر انرژی شروع کنند این املت در سراسر جهان تهیه می شود و مربرط به خطه ای خاصی نمی باشد. شما می توانید این املت را به منو کافه رستوران های خود نیز اضافه کنید. شما به دلخواه می توانید از انواع سبزیجات در این املت استفاده کنید و از خواص خوب ذرت کنار تخم مرغ بهرمند شوید خواص ذرت عبارتند از یبوست و بواسیر جلوگیری می کند، از سرطان پیشگیری می کند، ار قلب محافظت می کند، برای سلامت چشم نیر بسیار خوب است. امروز در پارسی دی املت ذرت و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
ذرت۱پیمانه
قارچ۱۰ عدد
گوجه گیلاسی۵ عدد
پنیر پیتزابه مقدار لازم ( دلخواه)
نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمزبه مقدار لازم

طرز تهیه املت ذرت و قارچ و پنیر

مرحله اول: پخت ذرت

ابتدا برای تهیه این غذا باید ذرت را بپزید شما می توانید از کنسرو ذرت استفاده کنید یا اگر در منزل ذرت فریزری دارید استفاده کنید و یا اگر در فصل ذرت هستید می توانید آن را بگیرید و بخارپز کنید. برای شروع داخل تابه مورد نظر کمی کره و روغن بریزید سپس ذرت را بریزید و کمی تفت دهید نباید سرخ شوند در حدی که کمی نرم شوند کافی می باشد.

مرحله دوم: آماده سازی قارچ و تخم مرغ

قارچ ها را اسلایس کنید و کمی آبلیمو بزنید تا در هنگام تفت دادن سیاه نشود سپس داخل یک تابه خوب تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود. تخم مرغ ها را داخل کاسه شکسته و به آن ادویه و نمک بزنید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود.

مرحله سوم: افزودن قارچ و تخم مرغ

در ادامه قارچ ها را به ذرت اضافه کنید و سپس تخم مرغ های زده شده را اضافه کنید و کمی صبر کنید تا تخم مرغ ها خودش را بگیرد سپس هم بزنید تا ذرت و تخم مرغ و قارچ با هم مخلوط شوند.

مرحله چهارم: تهیه املت ذرت

در ادمه وقتی تخم مرغ خودش را گرفت کمی پنیر پیتزا روی املت ریخته و برای چند دقیقه درب تابه را بگذارید تا پنیر ذوب شود سپس به همراه گوچه گیلاسی و سبزیجات دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت املت ذرت

  1. می توانید به دلخواه از کمی رب استفاده کنید.
  2. می توانید از کمی ادویه پول بیبر برای خوش رنگ شدن املت استفاده کنید.
  3. افزودن قارچ دلخواه و قابل حذف است.
  4. می توانید مقدار ذرت را کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه