طرز تهیه پنکیک ژاپنی نرم و پف پفی کافی شاپی

طرز تهیه پنکیک ژاپنی

 

یکی از انواع پنکیک هاست ولی متفاوت، این پنکیک با همه پنکیک هایی که خوردید بسیار متفاوت است به نوعی بهش پنکیک پف دار نیز می گویند. شکل اولیه پنکیک ژاپنی به قرن شانزدهم بر می گردد که توسط فردی به نام سننوریکیو بنیان گذار مراسم چای در ژاپن کشف شد او با مواد آرد و تخم مرغی نوع پنکیک تپل و با ارتفاع بلندتر از قبل کشف کرد. در واقع ارتفاع و پف پنکیک ژاپنی آن را با دیگر پنکیک ها متفاوت می کند و باید از یک تابه کوچک که ارتفاع دارد برای پخت پنکیک ژاپنی استفاده کرد و تقریبا می توان گفت شبیه یک کیک کوچک و فوری می باشد. امروز در پارسی دی پنکیک ژاپنی بسیار نرم و خوشمزه و پف دار را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
وانیل۱ ق چای خوری
نشاسته ذرت۱/۲ پیمانه
بیکنیگ پودر۲ ق چای خوری
شیر۲/۳ پیمانه
آرد۱.۵ پیمانه

طرز تهیه پنکیک ژاپنی

مرحله اول : جدا سازی زرده و سفیده

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده را داخل یک کاسه ریخته و با همزن بزنید تا کفدار شود سپس نصف شکر گفته شده در دستور را به سفیده اضافه کنید و هم بزنید تا جایی که سفیده فرم بگیرد و زمانی که ظرف را برعکس می کنید از ظرف نریزید. زرده تخم مرغ را با وانیل و الباقی شکر را با همزن بزنید تا زرده ها از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله دوم : افزودن روغن و شیر

سفیده تخم مرغ را داخل یخچال بگذارید تا خنک بماند. شیر را کمی ولرم کنید به همراه روغن مایع به زرده تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط و یکدست شوند. آرد و نشاسته ذرت و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله سوم : تهیه مایه پنکیک ژاپنی

مخلوط آرد ها را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و با همزن دستی بزنید تا مخلوط شود حتما طی چند مرحله آرد را اضافه کنید تا گوله نشود وقتی آرد مخلوط شد سفیده را با کمک لیسک داخل زرده ریخته و هم بزنید دقت کنید حتما در یک جهت مواد را فولد کنید و نباید پف سفیده را بگیرید.

مرحله چهارم : پخت پنکیک ژاپنی

یک تابه کوچک درب دار را انتخاب کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود سپس با ملاقه مقداری مواد پنکیک را کف تابه ریخته و درب آن را بگذارید و اجازه دهید روی شعله ملایم خوب خودش را بگیرد و پف کند سطح پنکیک را لمس کنید اگر به دستتان نچسبید آن را برگردانید تا طرف دیگر هم پخته شود و زمانی که رنگ پنکیک به طلایی شدن رفت پنکیک ژاپنی ما حاضر است آن را از تابه خارج کنید و بدین ترتیب تمام پنکیک ها را درست کنید و به دلخواه روی آن را تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت پنکیک ژاپنی

  1. برای اینکه سفیده پف کند اصلا نباید ذره ای زرده داخل آن باشد.
  2. در حین پختن پنکیک حتما حرارت کاملا ملایم باشد زیرا این پنکیک نسبت به پنکیک های دیگر زمان بیشتری برای مغز پخت شدن لازم دارند.
  3. حتما از تابه نچسب استفاده کنید و برای اطمینان خاطر از نچسبیدن مواد کف تابه را برای بار اول مقداری چرب کنید.

همچنین ببینید 

از
13
دیدگاه