طرز تهیه کیک ژاپنی ساده و پنبه ای با پف زیاد با فر و بدون فر و پنیر

طرز تهیه کیک ژاپنی

 

یکی از کیک های ساده و اسفنجی می باشد با بافت فوق العاده عالی و پنبه ای که می توانید به سادگی در خانه تهیه کنید. این دستور پخت توسط سرآشپز توموتارو کوزونو است که در سال ۱۹۶۰ وقتی به برلین سفر کرد ایده این کیک به ذهن آن رسید و از آن الهام گرفت. این کیک فوق العاده شیرینی کمی دارد و نسبت و با جدا کرده زرده و سفیده تخم مرغ تهیه می شود. شما می توانید این کیک ژاپنی جذاب را برای مهمانی و تولدها تهیه کنید. این کیک با کره تهیه می شود و اصلا شیرینی کمی دارد و می توانید  با خامه قنادی یا پودر قند تزئین کنید. می توانید در انتها ویدیو مربوط به این کیک ژاپنی را نیز مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک ژاپنی بدون پنیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۱۰۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
شیر۱۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
تخم مرغ۶ عدد
وانیل۱/۲ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک ژاپنی ساده و پنبه ای

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را باید اندازه کنید. برای رسیدن پف عالی باید حتما مواد وزن شوند. در ابتدا شیر و کره را داخل شیرجوش ریخته و بروی حرارت کم بگذارید تا کره ذوب و شیر کمی گرم شود. آرد را نیز اندازه کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: جدا سازی زرده و سفیده

در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید . سفیده تخم مرغ را دور کند همزن ابتدا بزنید تا کمی کف کند و بعد شکر را اضافه کنید و با دور تند همزن برقی بزنید تا سفیده فرم بگیرید و به اصطلاح به مرحله سافت پیک برسد یعتی وقتی کاسه را بر می گردانید نباید از ظرف بیرون بریزید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

آرد را داخل یک کاسه بریزید و حالا مخلوط کره و شیر را به آرد اضافه کنید و با همزن دستی خوب مواد را هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و بعد باید دانه دانه زرده ها را اضافه کنید و با افزودن هر زرده ۱ دقیقه مواد را هم بزنید تا مایه کاملا یکدست شود و بعد وانیل را اضافه کنید و مواد راخوب دور گیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود. در ادامه زرده را به تدریج اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک ژاپنی با فر و بدون فر

مواد را با لیسک هم بزنید. در ادامه زیر قالب مورد نظر را با قالب خوب بپوشانید و داخل قالب کاغذ روغنی قرار دهید و مواد کیک را داخل قالب ریخته و سطح کیک را کاملا صاف کنید و قالب را داخل سینی فر قرار دهید و تا وسط سینی آب گرم بریزید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت با دمای ۱۵۰ درجه بگذارید تا پخته شود و کاغذ روغنی را جدا کنید برای پخت بدون فر نیز داخل یک قابلمه آب گرم بریزید و مواد را داخل یک قابلمه کوچک تر بریزید و داخل قابلمه قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک ژاپنی بدون پنیر و فر

  1. کیک وقتی داخل فر است اصلا نباید درب فر را باز کنید.
  2. برای پخت بدون فر باید قابلمه را روی شعله پخش کن بگذارید.
  3. حتما حباب های روی فر را صاف کنید وگرنه کیک ترک می خورد.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه