طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری با پف زیاد با فر و بدون فر + فیلم

کیک شکلاتی ساده و فوری

کیک شکلاتی ساده و فوری یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید در کمترین زمان ممکن این کیک خوش طعم با پف عالی را برای مهمانی و یا میان وعده گزینه خوبی می باشد. کیک شکلاتی ساده و فوری همان طور که از نام آن پیداست نیازی به جداسازی زرده و سفیده ندارد و با مخلوط کردن مواد به راحتی تهیه می شود. شما می توانید مواد کیک شکلاتی ساده و فوری را دو برابر کنید و در قالب لوف یا گرد ساده تهیه کنید. همه اندازه های کیک شکلاتی ساده و فوری به پیمانه گفته شده است تا بتوانید بدون داشتن ترازو آن را تهیه کنید. در انتهای پست نیز می توانید فیلم آموزشی مربوط به کیک شکلاتی ساده و فوری را نیز مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

تخم مرغ2 عدد
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
شکر۱ پیمانه
روغن1/2 پیمانه
آب1/4 پیمانه
شیر1 پیمانه
وانیل1/2 ق چای خوری
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک شکلاتی

1مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود، قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. همه مواد را می توانید با پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید.

2مرحله دوم: مخلوط کردن

در ادامه تخم مرغ و شکر و وانیل و شکر و شیر و روغن مایع را داحل یک کاسه ریخته و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شود. مواد مخلوط شده را به مخلوط آرد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و به خوبی مواد مخلوط شود و باید در انتها آب را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مایه کیک شکلاتی ساده و فوری ما آماده شده است.

3مرحله سوم: پخت کیک شکلاتی ساده و فوری در فر

حالا مواد تهیه شده را داخل قالب دلخواه خود بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. سپس قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود و می توانید در انتها روی فر یا همان گریل را روشن کنید تا سطح کیک نیز پخته شود.

4مرحله چهارم: پخت کیک شکلاتی ساده و فوری بدون فر

برای پخت بدون فر این کیک باید مواد را در قابلمه از قبل چرب شده یا یک تابه دو طرفه بریزید و روی سطح بکوبید و روی شعله پخش کن قرار دهید و برای ۵۰ دقیقه زمان دهید تا کیک کاملا پخته شود. برای تست کیک می توانید از یک خلال دندان از مرکز کیک آن را چک کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری

  1. می توانید برای تزیین از سس شکلاتی یا گاناش استفاده کنید.
  2. هر چقدر پودر کاکائو تیره تری داشته باشید کیک تیره تری خواهید داشت.
  3. برای فر های برقی دما را روی ۱۶۵ تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
99
دیدگاه

  • ناشناس ۱ سال پیش

    شیر چی شد؟؟؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      شیر و روغن مایع به همراه تخم مرغ و شکر اضافه می شوند می توانید فیلم انتهای پست را نیز مشاهده کنید

      پاسخ
  • مهسا ۹ ماه پیش

    اومدم درست کنم مامانم هی غر میزد درباره مواد بابام هم تا اومد تو آشپز خونه گفت ن درست نکن مواد حروم میشه خراب میکنی وسایلو جمع کردم
    خب حوصلم سر رفته تو تابستون هیچ کار یا سرگرمی ندارم که بکنم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۹ ماه پیش

      سلام دوست عزیز عیب نداره می تونی نصف کنی اگر خراب شد تجربه پیش بیاد

      پاسخ
  • نگین ۸ ماه پیش

    تابه رو اگه به سطح نکوبیم چی میشه😐

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۸ ماه پیش

      هوا و حباب اضافه خارج شود و بافت کیک بهتر می شود

      پاسخ