طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ خیس پف دار خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ

 

کیک های شکلاتی طعم و مزه خوبی دارند و شما اگر دوست دارید یک کیک شکلاتی با شکلات تلخ تهیه کنید این رسپی را دنبال کنید دقت کنید اگر طعم تلخی کیک را زیاد نمی پسندید حتما از پودر نسکافه استفاده کنید تا طعم ها را متعادل کنید، در انتهای دستور به شما یک گاناش شکلاتی یاد خواهیم داد تا بتوانید روی کیک بریزید و به دلخواه تزیین کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲ پیمانه
شیر۱ پیمانه
روغن مایعنصف پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
وانیلمقداری
نمکیک‌پنس
بیکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری سر پر
پودر نسکافه۱ قاشق مرباخوری (حتما پودر باشه)
‌‌

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد با پیمانه شیرینی پزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید و فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها شکر وانیل رو حدودا ۷ تا ۱۰ دقیقه با دور تند بزنید تا مواد پف دار و حجیم شود و حتما بین کار دور گیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود بعد شیر و روغن را با دور کند همزن اضافه کنید و یک دقیقه بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

مواد خشک رو همه رو با هم مخلوط کنید و الک کنید. حالا همزن را خاموش کنید و در سه مرحله آرد را به خورد مواد بدهید و خوب مخلوط کنید. اگه دوست داشتید می توانید پودر نسکافه را حذف کنید چون قدری کیک را تلخ می کند.

مرحله چهارم: پخت کیک شکلاتی تلخ

مواد را داخل قالب چرب شده بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد از فر خارج کنید و بعد از خنک شدن از قالب خارج کنید تا گاناش مخصوص شکلاتی تلخ را تهیه کنید، برای تهیه گاناش یک عدد خامه صبحانه را روی حرارت ملایم بزارید و دائم هم بزنید تا دور آن حباب بزند بعد حدودا ۱۰۰ گرم تا ۱۳۰گرم شکلات تلخ کارات رنده شده بهش اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و هم بزنید تا شکلات کاملا آب شود و مواد مون یکدست شود در آخر ب مواد یک قاشق روغن مایع اضافه کردم تا سس کمی براق تر شود و روی کیک بریزید و به دلخواه با مغزیجات یا میوه دلخواه تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک شکلاتی تلخ

  1. می توانید کیک را بدون نیز تهیه کنید، برای این کار مواد را داخل قابلمه چرب شده بریزید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا پخته شود.
  2. برای پخت در فر برقی دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید از شکلات تلخ و شیرین به صورت همزمان استفاده کنید تا طعم کیک متعادل شود.
  4. در انتها می توانید گریل را روشن کنید تا سطح کیک نیز طلایی شود.‌

همچنین ببینید 

طرز تهیه کیک شکلاتی تلخ خیس پف دار خوشمزه و ساده به روش قنادی
5 (100%) 1 votes