طرز تهیه کیک شیر موز شکلاتی ساده و خوش طعم با پف زیاد و پیمانه بدون فر

دستور پخت طرز تهیه کیک شیر موز 

طرز تهیه کیک شیر موز

 

کیک شیر موز یکی از کیک های ساده و شکلاتی می باشد که طعم و مزه فوق العاده ی دارد و برای مهمانی و عصرانه بسیار خوشمزه مزه است. شما می توانید این کیک را با قالب های مختلف تهیه و سرو کنید و اگر دوست دارید برای عصرانه یا مهمانی استفاده کنید بهتر است از قالب لوف استفاده کنید ولی اگر در دسترس ندارید می توانید داخل قابلمه نیز تهیه کنید. این کیک را می توانید با فر و بدون فر آماده کنید که هر دو روش را به شما یاد خواهیم داد. برای پخت بدون فر حتما باید از شعله پخش کن استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شیر موز شکلاتی با فر و بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شیر موز شکلاتی

  • تخم مرغ ۳ عدد
  • آرد ۲ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • شیر ۳/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۲ الی ۳ ق غذا خوری
  • موز ۲ عدد
  • وانیل ۱/۲ ق مربا خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق غذا خوری
  • گردو به اندازه دلخواه

طرز تهیه کیک شیر موز با فر و بدون فر با پف زیاد برای مهمانی و عصرانه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا باید مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. سپس به کمک پیمانه قنادی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: تهیه شیر و موز

در ادامه باید شیر موز را تهیه کنید که باید موز را به همراه شیر داخل مخلوط کن بریزید و میکس کنید، اگر دستگاه مخلوط کن ندارید می توایند موز را با چنگال خوب له کنید و با شیر هم بزنید تا مواد آماده شود و یا از گوشتکوب برقی استفاده کنید. آرد و بیکینگ پودر و پودر کاکائو را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک شیر موز

تخم مرغ را به همرا وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین کار دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود، سپس شیر موز و روغن مایع را اضافه کنید و مواد را در حد مخلوط شدن هم بزنید و بعد مخلوط آرد را اضافه کنید و بعد به صورت دورانی و آهسته هم بزنید و پف مواد را نگیرید و در مرحله آخر گردو را که از قبل با ۱ ق آرد مخلوط کردید به مواد کیک اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک شیر موز

حالا باید قالب مورد نظر را چرب کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید و اگر بدون فر تهیه می کنید داخل قابلمه بریزید. برای پخت در فر باید برای ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا کیک شیر موز پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت زمان دهید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک شیر موز شکلاتی با پف زیاد

  1. می توانید روی کیک کیم شکلات چیپسی بریزید.
  2. در پخت بدون فر اصلا تا ۴۰ دقیقه اول درب قابلمه را باز نکنید و با یک خلال یا سیخ چوبی از مرکز کیک را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  3. به علت متفاوت بودن دمای فر ها حتما کیک را چک کنید.
  4. می توانید در انتها کمی شکلات بن ماری شده روی کیک بریزید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه