طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی کاکائویی با پف زیاد برای تولد

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی کاکائویی

 

یک کیک بسیار خوشمزه و مناسب برای خامه کشی می باشد. کیک های اسفنجی هم به صورت ساده و هم شکلاتی تهیه می شوند و مورد شکلاتی برای افرادی که شکلات دوست دارند بسیار مناسب است. اگر دوست دارید یک کیک اسفنجی خوب و نرم داشته باشید باید حتما مواد را اندازه کنید اگر از پیمانه برای اندازه گیری استفاده می کنید نباید پیمانه را داخل آرد ببرید بلکه با قاشق آن را پر کنید و روی پیمانه را در انتها صاف کنید زیرا کم و یا زیاد شدن بعضی از مواد ممکن است تاثیر کلی در فرآیند پخت کیک داشته باشد. برای تهیه کیک اسفنجی شکلاتی حتما از پودر کاکائو مرغوب استفاده کنید و رنگ آن تیره باشد تا شبیه کیک های بازاری شود. امروز در پارسی دی کیک اسفنجی شکلاتی با پف زیاد را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
آرد۱۲۰ گرم معادل ۱ پیمانه سر خالی
پودر کاکائو۴۰ گرم حدود ۱/۳ پیمانه
نشاسته ذرت۴۰ گرم حدود ۱/۴ پیمانه + ۱/۸ پیمانه
شکر۲۰۰ گرم حدود ۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
آب گرم نه جوش۱/۳ پیمانه
وانیل۱/۴ قاشق چایخوری
نمک۱ پنس
پودر تارتار۱/۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی کاکائویی

مرحله اول : آماده سازی

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. تمام مواد کیک را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. آرد و نشاسته ذرت و پودر کاکائو و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم : هم زدن سفیده تخم مرغ

در ادامه سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را با پودر تاتار مخلوط کرده و با دور تند همزن بزنید تا کف کند سپس نیمی از شکر را به سفیده اضافه کنید و با همزن با سرعت بالا بزنید تا کاملا سفت و مانند قله ایستاده روی پره همزن قرار بگیرد.

مرحله سوم : هم زدن زرده

زرده تخم مرغ را با وانیل و مابقی شکر با همزن بزنید تا کرم رنگ و کمی حجیم شود سپس به یکباره آب جوش را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا زرده از حالت روان بودن خارج شود و کمی کشدار شود.

مرحله چهارم : تهیه مایه کیک اسفنجی شکلاتی کاکائویی

سفیده را با کمک لیسک به زرده اضافه کنید و در یک جهت به صورت دورانی و آرام هم بزنید نباید پف سفیده را بگیرد سپس مخلوط آرد را که در مرحله یک تهیه کردید با مواد طی سه مرحله اضافه کنید و هم بزنید سپس یک قالب ۲۰ سانتی را کاغذ روغنی انداخته و مواد کیک را داخل قالب بریزید.

مرحله پنجم : پخت کیک اسفنجی شکلاتی کاکائویی

قالب را سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود سپس داخل فر از قبل گرم شده بمدت ۴۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک اسفنجی شکلاتی پخته شود بعد از اتمام زمان پخت می توانید روی فر را روشن کنید تا سطح کیک نیز کمی پخته شود سپس از فر خارج کنید و بعد از گذشت ۵ دقیقه از قالب خارج کنید کمی که از حرارت افتاد کیک اسفنجی شکلاتی کاکائویی آماده خامه کشی می باشد. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک اسفنجی شکلاتی کاکائویی

  1. افزودن پودر تاتار باعث بهتر فرم گرفتن سفیده تخم مرغ می شود اگر در دسترس ندارید می توانید حذف کنید.
  2. می توانید هم از قالب مربع و هم مستطیل یا مدل دار برای تهیه این کیک استفاده کنید.
  3. حتما بعد از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری بدهید.
  4. اگر دوست ندارید کیک اسفنجی شکلاتی زیاد شیرین باشد می توانید مقداری از شکر گفته شده را کم کنید.
  5. برای این کیک به ازای هر تخم مرغ ۳۰ گرم آرد و ۱۰ گرم پودر کاکائو و ۱۰ گرم نشاسته ذرت و ۵۰ گرم شکر باید اضافه شود.

همچنین ببینید 

از
10
دیدگاه