طرز تهیه کیک با مخلوط کن ساده و خوشمزه با میوه و پف زیاد + فیلم

دستور پخت کیک با مخلوط کن

طرز تهیه کیک با مخلوط کن

 

کیک با مخلوط کن یکی از روش های بسیار خوب برای تهیه کیک می باشد که دیگر نیازی همزن و فر ندارید و شما می توانید به راحتی این کیک ساده با میوه را تهیه کنید. همه مواد نیز به پیمانه گفته شده است که بتوانید بدون نیاز به ترازو این کیک را تهیه کنید. این کیک سه سوته می باشد و خیلی سریع تهیه می شود و شما می توانید با میوه های فصل این کیک را تهیه کنید. شما می توانید این کیک را هم با فر و بدون فر در قابلمه تهیه کنید و از قالبی که دوست دارید استفاده کنید. می توانید از ویدیو انتهای پست برای تهیه این کیک استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با مخلوط کن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک با مخلوط کن

  • سیب ۲ عدد
  • زرد آلو ۳ عدد
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه کیک با مخلوط کن خیلی ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود. سپس مواد را به کمک پیمانه آشپزی یا لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. برای پخت بدون فر یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا گرم شود و اگر می خواهید در فر تهیه کنید باید فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

سیب را پوست بگیرید و خرد کنید و زرد آلو را نیز از وسط به دو نیم کنید و هسته آن را جدا کنید و داخل مخلوط کن بریزید و تخم مرغ و وانیل و شکر و روغن مایع را به مواد اضافه کنید و مخلوط کن را روشن کنید و بگذارید تا مواد میکس و یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. سپس روی مواد الک کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا باید قالب مورد نظر را چرب و آرد پاشی کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارح شود.

مرحله چهارم: پخت کیک با مخلوط کن با فر و بدون فر

برای پخت در فر باید قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود. برای پخت در فر دست ساز باید داخل یک قابلمه یک الک یا سه پایه قرار دهید و قالب را روی سه پایه قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۱ ساعت بگذارید تا کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک با مخلوط کن خوشمزه و ساده بدون فر

  1. بخاطر داشتن میوه زمان پخت کمی طولانی است.
  2. برای فر های برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید از هر میوه ی که دوست دارید برای پخت این کیک استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه