طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی مخصوص و خوشمزه با پف زیاد برای خامه کشی

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی

 

یکی از کیک های بسیار ساده ولی در عین حال پر کاربرد است که می توانید برای خامه کشی از آن استفاده کنید. کیک شیفون شکلاتی را می توانید در قالب های مختلف تهیه کنید و برش بزنید و با خامه یا گاناش دلخواه خود تزئین کنید. این کیک را می توانید همانند دیگر کیک ها را در فر و یا بدون فر تهیه کنید. کیک شیفون شکلاتی با ۶ تخم مرغ را به شما یاد خواهیم داد شما می توانید بین مواد نسبت گرفته و آن را به ۴ تخم مرغ و یا ۳ تخم مرغی تقسیم کنید. بهتر است همه مواد را اندازه کنید زیرا کیک های شیفون بسیار حساس هستند. این کیک پف بسیار خوبی دارد. کیک شیفون یک نوع کیک جدید قرن ۲۰ می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی با پف زیاد برای خامه کشی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۶ عدد
آرد۱ و ۲/۳ پیمانه
پودر کاکائو۴ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۳ ق چای خوری
شکر۱ پیمانه سر پر
وانیل۱/۴ ق چای خوری
شیر ولرم۱/۲ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه

طرز تهیه کیک شیفون شکلاتی با شیر با فر و بدون فر برای خامه کشی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. قالب مورد نظر را کاغذ روغنی انداخته یا کمی چرب کنید. آرد و پودر کاکائو بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه خوب مواد را هم بزنید تا کرمی و حجیم شوند. در ادامه شیر گرم را به ان اضافه کنید و بعد روغن مایع را افزوده و یک دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک شیفون شکلاتی با شیر

حالا در ادامه باید مواد خشک الک شده را به آن اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. دقت کنید باید در یک جهت مواد را فولد کنید تا پف تخم مرغ گرفته نشود. برای مقادیر فوق یک قالب گرد به قطر ۲۵ سانت مناسب است که اگر برای خامه کشی این کیک را آماده می کنید بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک شیفون شکلاتی با فر و بدون فر

برای پخت مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود. قالب را به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا پخته شود. برای پخت کیک شیفون شکلاتی بدون فر باید یک قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. سپس مایه کیک را داخل قالب ریخته و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید به مدت ۶۰ دقیقه خوب پخته شود.

مرحله پنجم: خامه کشی کیک شیفون

در ادامه باید کمی صبر کنید تا کیک از داغی بیفتد سپس از قالب خراج کنید. خامه قنادی را بزنید تا فرم بگیرد. کیک را به دلخواه به سه قسمت مساوی برش بزنید. هر لایه را با کمی شیر کاکائو مرطوب کنید و خامه بزنید. می توانید در بین لایه از میوه دلخواه نیز استفاده کنید. در انتها ۲۰۰ گرم شکلات با ۲۰۰ گرم خامه مخلوط کنید و بن ماری کنید و روی کیک را کاور کنید.

فوت و فن های دستور پخت کیک شیفون شکلاتی ۶ تخم مرغی

  1. هر چقدر پودر کاکائو شما مرغوب تر باشد، کیک تیره تری خواهید داشت.
  2. بهتر است کیک شیفون شکلاتی را بعد از خامه کشی در یخچال قرار دهید تا چند ساعتی استراحت کند.
  3. می توانید فقط با گاناش شکلاتی تزئین کنید.

همچنین ببینید

از
7
دیدگاه