طرز تهیه کیک شکلاتی لایه ای فوق العاده خوشمزه بدون آرد برای تولد و مهمانی

دستور پخت کیک شکلاتی لایه ای

طرز تهیه کیک شکلاتی لایه ای

 

کیک شکلاتی لایه ای یکی از کیک های چند لایه می باشد که فوق العاده می باشد. کیک شکلاتی لایه ای را برای طرفداران طعم و مزه شکلات بی نظیر است و شما می توانید به راحتی این کیک را تهیه کنید. کیک شکلاتی لایه ای نیاز به اندازه گیری دقیق مواد با کمک ترازو را دارد و بهتر است مواد را کم و زیاد کنید. کیک شکلاتی لایه ای را به همراه یک کرم فوق العاده می توانید برای مهمانی و یا تولد ها سرو کنید و یا حتی می توانید به منو کافه های خود اضافه کنید. این کیک بیشتر در قالب های مستطیل شکل تهیه می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شکلاتی لایه ای برای مهمانی و تولد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک شکلاتی لایه ای بدون آرد

  • شکلات ۹۰ گرم
  • کره ۶۰ گرم
  • خامه صبحانه ۲۰ گرم
  • تخم مرغ ۵ عدد
  • شکر ۸۵ گرم
  • پودر کاکائو ۱۲ گرم
  • نمک ۱/۸ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کرم شکلاتی

  • شکلات ۱۶۰ گرم
  • خامه صبحانه ۸۰ گرم
  • خامه قنادی ۳۰۰ گرم

طرز تهیه کیک شکلاتی لایه ای بدون آرد با کرم مخصوص شکلاتی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید. سپس زرده و سفیده را از هم جدا کنید و هر کدام را جداگانه داخل یک کاسه بریزید. شکلات سکه ای یا خرد شده را داخل یک ظرف ریخته و خامه صبحانه و کره را اضافه کنید و داخل مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود و یا می توانید بن ماری کنید.

مرحله دوم: هم زدن زرده

زرده تخم مرغ را به همراه ۱۵ گرم شکر و نمک داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی بزنید تا از لختگی خارج و کاملا رنگ آن روش و کشدار شود و بعد پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. سپس مخلوط شکلات بن ماری شده را اضافه کنید و هم بزنید و این مخلوط را کنار بگذارید.

مرحله سوم: هم زدن سفیده

سفیده را به همراه باقی مانده شکر کمی هم بزنید تا کم کم شروع به فرم گرفتن کند و کاملا سفید و پوک شود. حالا مخلوط سفیده را کم کم به زرده اضافه کنید و با لیسک خوب هم بزنید ولی نباید پف مواد را بگیرید. مواد را در قالب کاغذ روغنی انداخته ۲۰*۳۰ بریزید و سطح آن را صاف کنید و قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۱۷۵ درجه بگذارید تا پخته شود. بعد از پخت روی کیک را خارج و کاغذ روغنی را جدا کنید و دور تا دور کیک خشک شده را برش و بزنید و کیک را به ۶ قسمت مساوی تقسیم کنید و کنار بگذارید.

مرحله چهارم: تهیه کیک شکلاتی چند لایه ای

برای تهیه کرم باید شکلات و خامه را بن ماری کنید و یا داخل مایکروفر قرار دهید و یا روی بخار کتری قرار داده تا شکلات ذوب شود. خامه قنادی شل شده را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرید و بعد گاناش تهیه شده را اضافه کنید و هم بزنید. حالا یک برش کیک را روی سطح قرار دهید و بعد از کرم تهیه شده روی آن بریزید و با پالت صاف کنید و به همین ترتیب همه لایه ها را روی هم قرار دهید و برای نیم ساعت در یخچال استراحت دهید و به دلخواه می توانید روی آن سس شکلاتی را افزوده و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک شکلاتی لایه ای

  1. برای برش زده تمیز کیک باید از یک چاقو اره ای که به آب گرم آغشته شده استفاده کنید تا برش ها تمیز شود.
  2. می توانید برای روی کیک گاناش یا سس شکلاتی آماده استفاده کنید.
  3. این کیک بافت بسیار نرمی دارد.

همچنین ببینید

از
8
دیدگاه