طرز تهیه کیک مگنوم شکلاتی با فیلینگ و روکش شکلاتی مخصوص تولد و مهمانی

طرز تهیه کیک مگنوم

 

کیک مگنوم یکی از کیک های بسیار خوشمزه و شکلاتی می باشد که شما می توانید این کیک خوشمزه را برای مهمانی و مراسمات مختلف تهیه کنید. همه مواد به پیمانه گفته شده است و داخل یک قالب گرد می توانید این کیک را تهیه کنید و اگر قالب گرد ندارید می توانید از یک قابلمه با سایز ۲۰ استفاده کنید و این کیک خوشمزه را بپزید. این کیک با فیلینگ خامه ای تهیه می شود و اگر دوست ندارید می توانید خامه را حذف کنید و به صورت ساده با روکش شکلاتی تهیه کنید. این کیک چون ظاهری شبیه به بستنی مگنوم دارد به این اسم مشهور شده است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک مگنوم تولدی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مگنوم

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱/۳ پیمانه
آرد۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱ پنس
وانیل۱/۴ ق چای خوری
رنده پوست پرتفال۱/۲ق  چای خوری
خامه قنادی و سس کاراملبرای فیلینگ

مواد لازم برای روکش شکلاتی

خامه صبحانه۱۵۰ گرم
شکلات سکه ای۷۰ گرم
گردو نگینی شده۱/۳ پیمانه

طرز تهیه کیک مگنوم شکلاتی خوشمزه و ساده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید را از هم جدا کنید. سفیده را به همراه نمک و شکر را با همزن برقی بزنید تا سفیده فرم بگیرد و کاملا فرم بگیرید به طوری که اگر ظرف را برعکس کنید از ظرف بیرون نریزید. زرده را به همراه وانیل و رنده پوست پرتقال هم بزنید تا کمی کرمی رنگ شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کیک

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید. حالا روغن و شیر را به زرده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود و بعد سفیده را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد مخلوط شود و در انتها مخلوط آرد را اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود.

مرحله سوم: پخت کیک

برای پخت کیک باید داخل قالب را چرب کنید و مواد کیک را داخل قالب بریزید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ زمان دهید تا کیک پخته شود و بعد از پخت کیک صبر کنید تا خنک شود و بعد کیک را از وسط به دو نیم تقسیم کنید و روی توری قرار دهید تا خنک شود.

مرحله چهارم: پخت کیک مگنوم

خامه قنادی را فرم دهید و بین کیک قرار دهید و سس کاراملی را بریزید و کیک برش خورده دیگر را روی آن قرار دهید. برای روکش شکلاتی باید گردو ها را داخل سینی فر به مدت ۵ دقیقه با دمای ۱۵۰ درجه تست کنید و یا روی حرارت به مدت ۲ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی گردو از بین برود. خامه را داخل قابلمه بریزید و زمانی که گرم شود شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود و گردو را اضافه کنید و هم بزنید و روی کیک بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک مگنوم خوشمزه و شکلاتی

  1. می توایند خامه را حذف کنید و به صورت ساده با روکش سرو کنید.
  2. می توانید از مقدار آرد کمی بردارید و پودر کاکائو اضافه کنید.
  3. می توانید بین لایه کیک موز یا گردو نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک مگنوم شکلاتی با فیلینگ و روکش شکلاتی مخصوص تولد و مهمانی
3 (60%) 2 votes