طرز تهیه کیک یزدی خانگی در مایکروفر با پیمانه مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک یزدی در مایکروفر

 

یکی از روش های تهیه کیک یزدی می باشد که برای افرادی است که می خواهند کیک یزدی را در مایکروفر یا سولاردم تهیه کنند. کیک یزدی همان طور که از نامش پیداست برای شهر زییای یزد است و برای تهیه آن باید یک قالب مافین متناسب با سایز مایکروفر خود تهیه کنید و از کپسول های کاغذی مخصوص کیک یزدی استفاده کنید و مطمئن باشید اگر تمام مراحل را درست پیش بروید کیک یزدی با کیفیت شاید بیشتر از فر خواهید داشت. زمان و درجه پخت در مایکروفر یا سولاردم با فر خیلی متفاوت است زیرا تمام برقی می باشد و سرعت بیشتری دارد و نباید خیلی دما را زیاد کنید زیرا مواد خوب پخته نمی شود و ممکن است خام بماند. امروز در پارسی دی کیک یزدی در مایکروفر با پیمانه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

تخم مرغ۳ عدد
آرد۲ پیمانه + ۲ ق غذا خوری
شکر۱ پیمانه
ماست غلیظ۱/۲ پیمانه + ۱ ق غذا خوری
روغن مایع۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر۱ ق غذا خوری
پودر هل۱ ق چای خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری
عسل۲ ق غذا خوری
گلاب۱ ق غذا خوری
کنجدبه مقدار لازم

طرز تهیه کیک یزدی در مایکروفر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا فر یا سولاردم را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد در حالت کانوکشن روشن کنید تا پیش گرمایش انجام شود اگر از سولاردم استفاده می کنید ابتدا دکمه کانوکشن را بزنید سپس دما را تنظیم کنید و استارت بزنید تا روی نمایشگر علامت pr-h نشان داده شود تا زمانی که بوق بزنید یعنی دستگاه به دمای کافی رسیده است. آرد و بیکینگ پودر را مخلوط و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه وانیل و هل و شکر با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم بزنید تا تخم مرغ حجیم شود سپس در ادامه عسل و ماست و روغن و گلاب را به ترتیب اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد به خوبی یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک یزدی

مخلوط آرد را به مواد فوق اضافه کنید و با دور کند همزن به مدت ۲۰ ثانیه هم بزنید تا مواد یکدست شود. قالب مافین را آماده کنید و داخل آن کپسول کاغذی قرار دهید سپس ۲/۳ قالب را پر کنید و با کاردک چرب یک بعلاوه روی خمیر ایجاد کنید و کنجد بپاشید.

مرحله چهارم: پخت کیک یزدی در سولاردم

وقتی صدای بوق دستگاه به گوش رسید قالب را در فر قرار دهید و از همان روش کانوکشن دما را برای ابتدا روی ۱۸۰ به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا کیک پف کند سپس دما را به ۱۶۰ کاهش دهید و به مدت ۱۵ دقیقه دیگر اجازه دهید تا کیک یزدی پخته شوند سپس از قالب خارج کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک یزدی در مایکروفر

  1. با مقادیر فوق ۲۰ عدد کیک یزدی خواهید داشت.
  2. اگر کمی نمک میوه به مواد اضافه شود کیک یزدی قله ای و ترکدار می شود.
  3. عسل باعث لطافت و خوش رنگ شدن کیک یزدی خواهد شد.
  4. با توجه به دما های مختلف سعی کنید کیک را چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری بدهید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک یزدی خانگی در مایکروفر با پیمانه مرحله به مرحله
3.7 (73.33%) 9 votes

  • sayeh ۲ سال پیش

    وایییی این دستور عالیههه من امشب بعد مدت ها تونستم تو سولاردم ی کیک خپب درست کنم دمتون گرم

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۲ سال پیش

      نوش جان

      پاسخ