طرز تهیه کیک با آرد سبوس دار و سیب فوق العاده خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت کیک با آرد سبوس دار

طرز تهیه کیک با آرد سبوس دار

 

کیک با آرد سبوس دار یکی از روش های بسیار خوشمزه برای تهیه کیک می باشد که شما می توانید به راحتی این کیک خوشمزه را با آرد سبوس دار تهیه کنید. در این رسپی از سیب و دراچین برای مواد میانی داخل کیک استفاده شده است که طعم و مزه این کیک را بسیار دلچسب تر می کند و شما می توانید آن را همانند دیگر کیک ها در فر و یا بدون فر در قابلمه تهیه کنید. اگر دوست دارید کیک مقوی تری داشته باشید به دلخواه کمی گردو خرد شده نیز به مواد کیک اضافه کنید. تمام مواد کیک به پیمانه گفته شده است که بتوانید به سادگی آن را اندازه گیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با آرد سبوس دار را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک با آرد سبوس دار

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱ و ۱/۳ پیمانه
  • آرد سبوس دار ۲.۵ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه سر خالی
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • سیب ۳ عدد
  • دارچین ۱ ق غذا خوری
  • گردو خرد شده ۱/۷۴ پیمانه

طرز تهیه کیک با آرد سبوس دار با طعم سیب و دارچین با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس به کمک پیمانه اندازه گیری یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید شعله پخش کن را به همراه قابلمه مورد نظر روی حرارت قرار دهید تا برای ۱۰ دقیقه گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه برای ۵ دقیقه هم بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود و حتما بین هم زدن مواد را دورگیری کنید تا همه تخم مرغ هم بخورد، در ادامه باید روغن و شیر را به ترتیب اضافه کنید و در حد مخلوط شدن مواد هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک با آرد سبوس

آرد و بیکینگ پودر و دارچین را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و طی ۳ مرحله به مواد فوق اضافه کنید و هم بزنید. حتما به صورت دورانی مواد را هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود. سیب را پوست بگیرید و نگینی یا مکعبی خرد کنید و به همراه گردو به مواد اضافه کنید و فولد کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک با آرد سبوس دار و سیب و دارچین

در ادامه باید مواد را در قالب یا قابلمه مورد نظر که چرب کردید بریزید و برای پخت در فر باید ۵۰ الی ۶۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود و برای پخت بدون فر نیز باید ۱ ساعت ۲۰ دقیقه زمان دهید تا کیک خوب مغز پخت شود و از قالب جدا کنید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک با آرد سبوس دار با فر و بدون فر

  1. می توانید در فر برقی و یا توستر با دمای ۱۶۰ و ۴۵ دقیقه زمان بگذارید تا پخته شود.
  2. برای تست پخت کیک باید یک خلال دندان یا چاقو را وسط کیک فرو کنید و تست کنید تا کیک پخته شده باشد و یا زمان بیشتری باید بدهید.
  3. این مقدار برای قالب گرد با سایز ۲۵ مناسب است.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه