طرز تهیه کیک یزدی ساده بدون قالب و فر با طعمی فوق العاده + فیلم

دستور پخت کیک یزدی بدون قالب

طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب

 

کیک یزدی بدون قالب یکی از روش های تهیه کیک یزدی می باشد که نیازی به فر و قالب مافین ندارید و به راحتی می توانید داخل قابلمه و در فر دست ساز تهیه کنید. شما می توانید از لیوان های یک بار مصرف یا کاسه یا حتی فنجان برای تهیه کیک یزدی بدون قالب استفاده کنید. کیک یزدی یکی از شیرینی ها مورد علاقه همه ما می باشد که عطر و طعم فوق العاده ای دارد. اگر به تهیه کیک یزدی علاقمند هستید ولی ابزار تهیه آن را در دسترس ندارید می توانید با رسپی زیر و فیلم آموزشی آن در انتهای پست به راحتی در خانه کیک یزدی بدون قالب تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب و فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی بدون قالب

  • آرد ۱۵۰ گرم
  • شکر ۱۰۰ گرم
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • روغن ۹۰ میلی لیتر
  • ماست چکیده ۷۵ گرم
  • پودر هل ۱ ق غذا خوری
  • گلاب ۱ ق غذا خوری
  • عسل ۱ ق غذا خوری پر
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک یزدی بدون قالب و فر + فیلم

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را اندازه گیری کنید و یا می توانید از جدول تبدیل گرم به پیمانه استفاده کنید. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و کنار قرار دهید تا آرد سبک شود. در این روش شاید همانند فر حالت گنبدی روی کیک یزدی ایجاد نشود ولی عطر و طعم فوق العاده ای دارد.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر را با همزن برقی برای ۴ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ شود. در ادامه باید ماست چکیده را اضافه کنید و برای ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم بزنید. روغن مایع را نیز اضافه کنید و هم بزنید و در ادامه به ترتیب گلاب و عسل را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک یزدی بدون فالب و فر

در ادامه باید مخلوط آرد را به تدریج به مواد کیک یزدی اضافه کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. لیوان های یک بار مصرف را کمی چرب کنید و تا نیمه از مواد کیک یزدی داخل آن بریزید و یا می توانید از کاسه های رمکین نیز استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک یزدی بدون قالب و فر

قابلمه ای را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. حالا باید یک الک یا یک سه پایه کوتاه فلزی را داخل قابلمه قرار دهید و لیوان ها را داخل یک سینی روی سه پایه داخل قابلمه قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و برای ۴۰ دقیقه بگذارید تا کیک یزدی پخته شود و بعد لیوان را پاره کنید و کیک یزدی را خارج کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک یزدی بدون قالب

  1. بعد از ۴۰ دقیقه چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.
  2. عسل برای خوش رنگ شدن اضافه می شود.
  3. به دلخواه می توانید روی کیک یزدی ها کمی کنجد بریزید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک یزدی ساده بدون قالب و فر با طعمی فوق العاده + فیلم
3.5 (70%) 4 votes