طرز تهیه باقالی پخته بازاری خیلی خوشمزه با باقالی تازه و پوست در خانه

دستور پخت باقالی پخته

طرز تهیه باقالی پخته

 

باقالی پخته یکی از روش های تهیه باقالی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید با باقالی تازه در فصل بهار همزمان با رسیدن باقالی تازه تهیه کنید. باقالی پخته یکی از تنقلات پرطرفدار در ایران می باشد که می توانید به روش های مختلف آن را در خانه همانند باقالی های بیرونی تهیه کنید. باقالی پخته یک میان وعده سالم و مقوی می باشد که حتی می توانید برای پذیرایی و مهمانی ها نیز تهیه کنید. باقلا یا باقالی دارای ارزش غذایی بالایی دارد و برای تقویت ایمنی بدن نیز بسیار مناسب است. پروتئین موجود در باقالی برای بدن بسیار مفید است و با خوردن باقالی از ابتلا به بیماری های مختلف پیشگیری می شود همچنی برای پوست و بینایی نیز مفید است. باقالی برای سم زادیی و سلامت قلب بسیار خوب است زیرا باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود و از پیری زود رس پیشگیری می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه باقالی پخته بازاری با سرکه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باقالی پخته با باقالی تازه

  • باقالی تازه ۱ کیلوگرم
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • سرکه ۳ ق غذا خوری
  • نعنا خشک ۱ ق غذا خوری
  • گلپر به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه باقالی پخته خوشمزه و آسان با سرکه و گلپر

مرحله اول: آماده سازی باقالی

ابتدا باقالی ها را از غلاف خارج کنید و بشورید. باقالی تازه کمی با باقالی خشک متفاوت تر تهیه می شود و رنگ آن زیاد تیره نمی شود. باقالی تازه نیازی به پوست گرفتن ندارد و با پوست تهیه می شود ولی اگر دوست دارید می توانید پوست باقالی را به روش بلانچ کردن خارج کنید. باقالی را به همراه چند پیمانه آب داخل قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید و برای ۲ ساعت بگذارید تا باقالی پخته و نرم شود.

مرحله دوم: افزودن نمک و سرکه

بعد از ۲ ساعت که باقالی نرم شد نوبت اضافه کردن نمک و سرکه می باشد. نمک و سرکه را اضافه کنید و کمی هم بزنید و بعد از ۵ دقیقه بعد فلفل سیاه و نعنا خشک را اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه باقالی پخته

بعد از افزودن نعنا باید ۱۵ دقیقه دیگر زمان دهید و بگذارید تا آب اضافه تبخیر شود و باقالی کم آب شود. سپس داخل بشقاب سرو ریخته و به همراه گلپر و سرکه اضافه سرو کنید و نوش جان کنید.

نکات کلیدی در تهیه باقالی پخته با پوست

  1. می توانید بجای سرکه از رب انار ترش یا چند عدد آلوچه نیز استفاده کنید.
  2. فرقی ندارد از سرکه سفید یا سرکه قرمز خانگی استفاده کنید.
  3. اگر دوست دارید آب باقالی شما غلظت بیشتری داشته باشد می توانید ۱ ق غذا خوری آرد را با آب مخلوط و به در حین پخت اضافه کنید.
  4. میزان پخت باقالی ها باهم متفاوت است و از ۱ ساعت تا ۲ ساعت متغییر می باشد.
  5. حرارت باید در انتها کم باشد تا باقالی جا افتاده و غلیظ شود.
  6. می توانید باقالی را بدون خارج کردن از غلاف تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه