طرز تهیه مربای لیمو ترش تازه، خوشمزه و مجلسی با پوست

طرز تهیه مربای لیمو ترش

 

یکی از خوشمزه ترین مرباها می باشد که شاید نام آن را کمتر شنیده باشید. مربا لیمو ترش خیلی سریع و راحت تهیه می شود و برای وعده صبحانه بسیار مناسب است. در فصل لیموترش حتما این مربای خوشمزه را تهیه کنید که علاوه بر طعم و مزه خوب آن، بسیار مفید می باشد زیرا از خواص خوب لیموترش نیز بهره می برد. لیمو ترش سرشار از ویتامین C می باشد که برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است، لیموترش به کاهش وزن کمک می کند، برای داشتن یک کبد سالم حتما لیموترش مصرف کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربای لیمو ترش تازه و مجلسی با پوست را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

پوست لیمو ترش۱ کیلوگرم
شکر۱.۵ تا ۲ کیلوگرم
آب۳ پیمانه
جوهر لیمو یا آب لیموبه مقدار لازم

طرز تهیه مربای لیمو ترش تازه با پوست

مرحله اول: آماده سازی پوست لیموترش

ابتدا لیمو ترش ها را بشورید و اجازه دهید تا خشک شود سپس از وسط به دو نیم کنید سپس آب لیموترش را بگیرید و بعد تفاله داخل پوست لیمو را خارج کنید و پوست لیمو را در ظرفی ریخته و روی آن آب سرد بریزید و به مدت سه روز می گذاریم تا تلخی آن گرفته شود حتما روزی سه بار در این مدت آبش را عوض کنید.

مرحله دوم: گرفتن تلخی پوست لیمو

بعد از گدشت سه روز داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاد سپس پوست لیمو ها را داخل آب در حال جوش ریخته و صبر کنید تا چند جوش بزند سپس آبکش کنید این مرحله را سه بار تکرار کنید تا تلخی لیمو گرفته شود و بعد از هر بار آبکش کردن روی پوست لیموها آب سرد بگیرید.

مرحله سوم: پخت مربای لیمو ترش خوشمزه و تازه

پوست لیمو را داخل یک قابلمه بریزید و لابه لای آن شکر را بریزید و به مدت ۳ ساعت صبر کنید تا کمی آب بیاندازد سپس سه لیوان آب را به آن اضافه کنید و روی گاز قرار می دهیم و صبر می کنیم تا بجوشد و به غلظت برسد سپس آب لیموترش یا جوهرلیمو را به مقدار نوک ق چای خوری اضافه کنید و بعد از اینکه چند تا جوش زد از روی حرارت بردارید و بعد از خنک شدن داخل شیشه های تمیز ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مربای لیمو ترش

  1. به دلخواه می توانید داخل مربا دانه هل یا وانیل نیز اضافه کنید.
  2. افزودن جوهر لیمو مانع شکرک زدن مربا می شود.
  3. دقت کنید مربا زیاد پخته نشوند وگرنه له شده و ظاهری خوبی نخواهد داشت.
  4. می توانید پوست لیمو را به شکل گل پچیده و با خلال دندان فیکس کنید.
  5. افزودن شکر بستگی به ذائقه شما دارد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه