طرز تهیه رولت خامه ای شکلاتی فوری 3 سوته بدون فر + فیلم

دستور تهیه رولت فوری

طرز تهیه رولت فوری بدون فر

 

رولت فوری یکی از انواع رولت ها می باشد که نیازی به پخت و فر ندارد و شما می توانید با خامه و روکش شکلاتی آن را تهیه و برای مهمانی خود سرو کنید. رولت ها یکی از پر طرفدارترین شیرینی ها سنتی ایرانی می باشد که روش تهیه بسیار ساده ای دارد. رولت ها خامه ای و شکلاتی یکی از محبوب ترین رولت ها در دنیا هستند و برای پذیرایی و مهمانی گزینه بسیار خوبی هستند. شما حتی می توانید طرز تهیه رولت فوری بدون فر را برای مهمانی و تولد ها نیز تهیه کنید. اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید یک رولت بی نظیر و درجه یک خواهید داشت. شما می توانید فیلم آموزشی آن را در انتهای پست مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه رولت فوری بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه رولت فوری با طعم خامه ای و شکلاتی

  • بیسکویت ۳۰۰ گرم
  • شکلات ذوب شده ۱۵۰ گرم
  • شیر ۳/۴ پیمانه
  • خامه صبحانه ۱۵۰ گرم
  • پودر نارگیل ۱/۲ پیمانه

طرز تهیه رولت فوری بدون فر

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا بیسکویت پتی بور را باید پودر کنید. برای پودر کردن بیسکویت می توانید آن را داخل غذاساز بریزید و یا می توانید داخل یک نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا له و پودر شود. شکلات تخته ای را که می توانید از درصد دلخواه و یا ترکیب شیرین و تلخ استفاده کنید را خرد کنید و داخل یک کاسه بریزید و روی بخار کتری قرار دهید تا بن ماری می شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ذوب شود.

مرحله دوم: ترکیب کردن مواد

بیسکویت پتی بور خرد شده را داخل کاسه ریخته و شکلات بن ماری شده را اضافه کنید و مواد را خوب باهم ترکیب کنید حالا باید کم کم شیر را اضافه کنید تا مخلوط خمیری یکدست و نرمی بدست بیاید که نه خیلی شل و نه خیلی سفت باشد. با دست مواد را کمی ورز دهید تا مسنجم و یکدست شود.

مرحله سوم: صاف کردن مواد

خمیر را داخل نایلون ریخته و با وردنه خوب صاف کنید. خامه و پودر نارگیل را باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست شود. حالا نایلون را کنار همانند فیلم قیچی کنید و از مخلوط خامه و پودر نارگیل را روی سطح رولت پخش کنید و به آرامی از یک طرف رول کنید.

مرحله چهارم: تهیه رولت فوری خوشمزه

رولت تهیه شده را برای ۲ ساعت در یخچال قرار دهید و صبر کنید تا خودش را بگیرد. سپس به دلخواه برش بزنید و برای تزیین می توانید از خامه قنادی به میوه استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه رولت خامه ای شکلاتی

  1. اگر رولت خیلی سفت شد می توانید کمی شیر و اگر خیلی شل شد بیسکویت استفاده کنید.
  2. می توانید از ساقه طلایی نیز استفاده کنید.
  3. به دلخواه می توانید از بیسکویت کاکائویی یا ساده استفاده کنید.
  4. می توانید از خامه قنادی نیز بجای صبحانه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه