طرز تهیه مربا پوست پرتقال تازه مجلسی و خوشمزه + فیلم

دستور پخت مربا پوست پرتقال

طرز تهیه مربا پوست پرتقال

 

مربا پوست پرتقال یکی از مربا های می باشد که شاید کمتر به آن پرداخته می شود ولی بهتر است برای یک بار که شده این مربای خوشمزه را با پوست پرتقال تهیه کنید. شما می توانید پوست پرتقال را به سادگی به صورت خلالی شده و یا به صورت رز یا گل برش بزنید و از آن یک مربای درجه یک درست کنید. شاید برای شما جالب باشد که پوست پرتقال علاوه بر عطر فوق العاده ای که دارد فوایدی زیادی نیز دارد. کسانی که دارای فشار خون بالا هستند می توانند از پوست پرتقال استفاده کنند و یک کاهش دهنده سریع فشار خون می باشد. همچنین روغن موجود در پوست پرتقال در عطاری و داروخانه ها برای افسردگی و ضد اضطراب فروخته می شود. پوست پرتقال برای سلامت قلب و التهابات قلبی نیز گزینه بسیار خوبی می باشد. این مربا کالری کمتری دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربا پوست پرتقال تازه خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربا پوست پرتقال تازه

  • پرتقال ۶ عدد
  • شکر ۲ پیمانه
  • آب ۲ پیمانه
  • آب پرتقال ۲ عدد
  • لیموترش یا جوهر لیمو چند قطره
  • زعفران به دلخواه

طرز تهیه مربا پوست پرتقال مجلسی

مرحله اول: آماده سازی پوست پرتقال

ابتدا همانند ویدیو انتهای پوست باید با کمک یک پوست گیر پوست پرتقال را بگیرید و قسمت سفید رنگ پوست را با کمک چاقو تیز برش بزنید. در این مرحله می توانید خلالی پوست را خرد کنید و یا همانند فیلم برش بزنید و هر کدام را پیچیده و و درست از قسمت وسطش داخل یک خلال دندان فرو کنید. داخل هر خلال دندان سه تا پوست پرتقال بزنید.

مرحله دوم: خیساندن پوست پرتقال

حالا همه پوست پرتقال ها را پیچیده و روی خلال بزنید و داخل یک کاسه آب سرد ریخته و پوست ها را برای ۱۲ ساعت داخل آب قرار دهید و در این مدت ۲ الی ۳ بار آب آن را تعویض کنید.

مرحله سوم: گرفتن تلخی پوست پرتقال

در ادامه داخل یک قابلمه کوچک آب ریخته تا به جوش بیاید و بعد پوست پرتقا ها را داخل آب جوش ریخته و برای ۵ دقیقه بجوشانید و بعد با کفگیر برداشته و در آب سرد بریزید و ۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید و این کار را برای ۴ الی ۵ بار انجام دهید تا تلخی از بین برود.

مرحله چهارم: پخت مربا پوست پرتقال

آب و شکر و لیموترش و زعفران را روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید تا شروع به جوشیدن کند و بعد آب پرتقا طبیعی که از قبل از پرتقال های پوست گرفته آماده کردید را اضافه کنید و زمانی که دوباره جوش آمده حرارت را کم کنید و برای ۱۰ دقیقه به همین شکل بجوشانید و پوست پرتقال ها از خلال دندان خارج و داخل شربت تهیه شده بریزید و ۲۰ دقیقه بگذارید تا بجوشد و بعد از سرد شدن داخل شیشه ریخته و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مربا پوست پرتقال تازه و مجلسی با عطر عالی

  1. ریختن پوست پرتقال در آب سرد باعث ترد شدن آن می شود.
  2. افزودن زعفران دلخواه است و می توانید حذف کنید.
  3. به دلخواه می توانید ۱ تکه چوب دارچین اضافه کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه مربا پوست پرتقال تازه مجلسی و خوشمزه + فیلم
4.3 (86.67%) 3 votes