طرز تهیه مربای پرتقال خوشمزه و مجلسی با پوست و بدون پوست

طرز تهیه مربای پرتقال

 

یکی از مرباهای خوشمزه می باشد که به صورت مارمالاد نیز تهیه می شود و بسیار خوش طعم و خوش رنگ است و برای صبحانه و عصرانه و انواع شیرینی و کیک بسیار مناسب است. عطر و طعم و بوی این مربا عالی می باشد و بهتر است از پرتقال هایی استفاده کنید که بدون هسته و مغزدار باشند و زیاد آبدار نباشند شما می توانید آن را پوره کنید و یا به اندازه دلخواه خرد کنید. پرتقال نافی یا ناول یکی از پرتقال های مناسب تهیه این مربا می باشند. پرتقال در میان مرکبات محبوب ترین میوه می باشد که ارزش غذایی بالایی دارد و بیش از ۶۰۰ گونه مختلف پرتقال وجود دارد. پرتقال سرشار از ویتامین C و منبع خوبی از بتا کاروتن و فیبر است. امروز در پارسی دی مربای پرتقال مجلسی با پوست و بدون پوست را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

مغز پرتقال۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم

طرز تهیه مربای پرتقال مجلسی

مرحله اول: آماده سازی پرتقال

ابتدا پرتقال ها را خوب بشورید زیرا قرار است هم با مغز و هم پوست آن به شما مربا آموزش دهیم. ابتدا پرتقال را ۴ قاچ کنید و پوست آن را جدا کنید پرده نازک سفید رنگ روی پرتقال ها را با دقت از گوشتش جدا کنید تا مغز سالم بماند.

مرحله دوم: جوشاندن

مغز پرتقال را به همراه شکر داخل قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کم کم شروع به جوشیدن کند اگر در طول جوشیدن روی مربا کف کرد آن را بگیرید صبز کنید تا پرتقال پخته و خوب غلیط شود.

مرحله سوم: تهیه مربا پرتقال مجلسی

در ادامه قابلمه را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود سپس با گوشتکوب برقی یا داخل مخلوط کن بریزید و مواد را میکس کنید و داخل شیشه تمیز بریزید تا مربای پوست پرتقال را تهیه کنید و با هم ترکیب کنید.

مواد لازم برای تهیه مربای پوست پرتقال

پوست پرتقال۱ کیلوگرم
شکر۱.۵ کیلوگرم
آب۳ پیمانه
آبلیمو۳ ف غذا خوری

طرز تهیه مربای پوست پرتقال

مرحله اول: آماده سازی

پوست پرتقال را به مدت ۲۴ ساعت داخل آب سرد بگذارید تا خیس بخورد و در طول این مدت چندین بار آبش را تعویض کنید و بعد دو الی سه بار بجوشانید تا تلخی پوست پرتقال از بین برود البته باز بسته به پرتقال استفاده شده ممکن است برای گرفتن تلخی زمان بیشتری بخواهد. برای جوشاندن هم بگذارید زیاد جوش بخورد و همین که شروع به جوشیدن کرد ۲ دقیقه بعد از روی حرارت بردارید و آب سرد بگیرد تا آب نارنجی رنگ آن خارج شود و مجدد بگذارید تا بجوشد.

مرحله دوم: چرخ کردن

وقتی تلخی پوست پرتقال گرفته شد و کمی نرم شد آن ها را باید چرخ کنید البته می توانید به شکل لوله ای یا قالبی نیز بزنید. پوست پرتقال را از پنجره متوسط چرخ گوشت رد کنید.

مرحله سوم: تهیه مربای پرتقال

آب و شکر را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا کم کم بجوشد و دانه های شکر ذوب و غلیظ شود سپس مربای مغز پرتقال را از یخچال خارج و به همراه پوست پرتقال چرخ شده داخل آب و شکر بریزید و بگذارید روی حرارت بماند تا کم کم قوام بیاد و در انتها آب لیموترش را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه که جوش خورد از روی حرارت بردارید و بعد از خنک شدن داخل شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه مربای پرتقال مجلسی

  1. در واقع شما یکبار مغز پرتقال را تهیه کردید و با پوست پرتقال ترکیب کردید که طعم این دو فوق العاده می شود.
  2. اگر در انتها مربای شما قوام نگرفت کمی شکر اضافه کنید زیرا ممکن است پرتقال استفاده شده آبدار بوده و مقدار شکر برایش کم بوده باشد.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه

  • parisa ۱ سال پیش

    مربای پرتقال درسته را قبل درست کردن باید بخیسانیم؟ چند ساعت و با آب جوش یا سرد؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      منظورتون مربای کامکوات ؟

      پاسخ