طرز تهیه مربای توت فرنگی بدون شکر خوشرنگ و رژیمی با پیمانه + فیلم

دستور پخت مربای توت فرنگی بدون شکر

مربا توت فرنگی بدون شکر

 

مربا توت فرنگی بدون شکر یکی از روش های تهیه مربا توت فرنگی می باشد که بدون شکر تهیه می شود و بسیار سالم و رژیمی می باشد. شاید شما جزء دسته افرادی باشید که مربا توت فرنگی یا مربا ها را دوست دارید ولی به دلیل کالری بالایی که دارد از خوردن آن صرف نظر می کنید اما با این روش فوق العاده شما می توانید یک مربای خوشمزه رژیمی و بدون شکر داشته باشید. برای شیرین کردن این مربا از عسل استفاده می شود و شما می توانید به دلخواه توت فرنگی را له و یا پوره و یا به صورت درسته تهیه و این مربا را تهیه کنید. تهیه مربا ها به زمان زیادی باز نمی گردد و در واقع می توان گفت از زمان کشف شکر مربا ها تهیه شدند. امروز در پارسی دی طرز تهیه مربا توت فرنگی بدون شکر خوشرنگ و رژیمی را به همراه فیلم آموزشی در انتهای پست را به شما یاد خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه مربا توت فرنگی بدون شکر با پیمانه

  • توت فرنگی ۳۰۰ گرم
  • عسل ۳ ق غذا خوری
  • دانه چیا به دلخواه ۱ ق غذا خوری
  • لیموترش ۱ عدد

طرز تهیه مربا توت فرنگی بدون شکر رژیمی

مرحله اول: آماده سازی توت فرنگی

ابتدا باید توت فرنگی ها را خوب بشورید شما می توانید به دلخواه از توت فرنگی محلی و یا گلخانه ای استفاده کنید. برگ سبز توت فرنگی را جدا کنید و بعد شستن داخل سبد قرار دهید و تا آب اضافه آن خارج شود. حالا باید به اندازه دلخواه توت فرنگی را برش بزنید.

مرحله دوم: پخت توت فرنگی

توت فرنگی ها را بدون افزودن آب روی قابلمه لعابی یا روحی بریزید و روی شعله متوسط قرار دهید و هم بزنید تا کم کم توت فرنگی آب بی اندازند و کم کم له شوند. در همین حین هر چندگاهی هم بزنید و توت فرنگی ها را زیر و رو کنید. وفتی کاملا پخته شد باید آب ۱ لیموترش را بگیرید و به توت فرنگی اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن دانه چیا و عسل

دانه چیا را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه زمان دهید تا مواد به خوبی مخلوط شود. مربا توت فرنگی را از روی حرارت بردارید و کمی که از داغی افتاد باید عسل را اضافه کنید و مواد را به خوبی هم بزنید تا یکدست شود. به همین راحتی مربا توت فرنگی بدون شکر ما حاضر شده است و بعد از خنک شدن می توانید داخل شیشه تمیز ریخته و بگذارید و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه مربا توت فرنگی بدون شکر رژیمی و خوشرنگ

  1. این مربا به دلیل نداشتن شکر ماندگاری بالایی ندارد و بهتر به صورت کم تهیه کنید.
  2. این فقط یک مربا نیست و می توانید آن را روی پنکیک یا داخل شیر و یا ماست بریزید و یا برای تهیه شیک های خود استفاده کنید.
  3. می توانید این مربا را با عسل کمتری نیز درست کنید و این به ذائقه شما بستگی دارد.
  4. حتما از لیموترش تازه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه