طرز تهیه باقالی فریز شده و بلانچ شده خوشرنگ و سبز با ماندگاری بالا

دستور تهیه باقالی فریز شده

طرز تهیه باقالی فریز شده

 

باقالی فریز شده یا بلانچ شده یکی از روش های نگهداری باقالی سبز در فصل بهار و تابستان می باشد که به دو روش بسیار ساده و آسان آن را به شما آموزش خواهیم داد. باقلا یا باقالی یکی از خانواده حبوبات می باشد که سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی بسیار مفید می باشد. باقالی یا باقلا یکی از غنی ترین منابع فیبر و پروتئین می باشد. طی تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده است باقالی منبع خوبی از آهن می باشد. یکی از مهم ترین خواص باقلا برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان می باشد و حاوی منگنز و کلسیم می باشد و باعث می شود استخوان ها تقویت شود. باقلا باعث کاهش فشار خون بالا می شود و خطر ابتلا به بیمارهای قلبی را کاهش می دهد و سکته مغزی را کاهش می دهد. امروز در پارسی دی طرز تهیه باقالی فریز شده و بلانچ کردن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه باقالی فریز شده

  • باقالی ۱ کیلوگرم

طرز تهیه باقالی فریز شده

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باقالی را باید از غلاف ها خارج کنید و بعد پوست آن را بگیرید. برای گرفتن پوست باقالی باید یک قابلمه آب را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد باقالی را داخل آب ریخته و برای ۲ الی ۴ دقیقه بگذارید تا بجوشد و بعد داخل آب سرد ریخته تا به آن شوک وارد شود.

مرحله دوم: فریز کردن باقالی سبز و خوش رنگ

حالا به راحتی با یک فشار ساده پوست روی باقالی را جدا کنید و حالا به دلخواه می توانید باقالی را به دو برش از وسط خرد کردید و یا می توانید به چهار قسمت خرد کنید. باقالی را داخل آبکش قرار دهید و بعد بسته بندی کنید و در فریزر نگهداری کنید با این روش برای ۶ ماه می توانید باقالی سبز و تازه به روشی بسیار ساده در فریزر داشته باشید.

طرز تهیه بلانچ کردن باقالی سبز

بلانچ کردن باقالی

مواد لازم برای تهیه باقالی بلانچ شده

  • باقالی سبز ۱ کیلوگرم

طرز تهیه باقالی بلانچ شده با ماندگاری بالا

مرحله اول: آماده سازی

در این روش مانند روش فوق باقالی ها را از غلاف خارج کنید و خوب بشورید. داخل یک قابلمه مقداری آب و نمک ریخته تا به جوش بیاید و برای ۴ دقیقه بجوشانید و هم بزنید تا سر نرود.

مرحله دوم: بلانچ کردن

در ادامه داخل یک کاسه مقداری یخ و آب سرد بریزید و باقالی را با کمک آبگیر داخل آب سرد ریخته و بگذارید برای ۲ دقیقه بماند و مجدد از آب سرد خارج و داخل آبکش بریزید و برای یک بار دیگر این کار انجام دهید حالا با یک فشار ساده پوست روی باقالی را جدا کنید و بعد از خنک شدن بسته بندی کنید.

نکات کلیدی در تهیه باقالی فریزر شده و بلانچ شده

  1. می توانید داخل ظرف های مخصوص بریزید و یا از زیپ کیپ استفاده کنید تا هوا وارد آن نشود.
  2. می توانید باقالی های زرد را جدا قرار دهید.
  3. با این روش آنزیم تخریب کننده سبزیجات از بین می رود و ماندگاری آن بالا می رود.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه