طرز تهیه کرپ نوتلا با توت فرنگی و موز بسیار ساده و خوشمزه + فیلم

دستور پخت کرپ نوتلا

طرز تهیه کرپ نوتلا

 

کرپ نوتلا یکی از انواع کرپ ها می باشد که مخصوص طرفداران نوتلا است که با میوه موز یا توت فرنگی سرو می شود. کرپ نوتلا را می توانید برای عصرانه یا صبحانه به سادگی در خانه تهیه و سرو کنید. کرپ ها ریشه فرانسوی دارند و در واقع می توان گفت یک نوع پنکیک نازک هستند که با چند قلم مواد به سادگی در تهیه می شود. بعضی ها آن ها را تابه مخصوص کرپ تهیه می کنند ولی نگران نباشید داخل یک تابه نچسب نیز می توانید این کرپ فوق العاده خوشمزه را تهیه کنید. کرپ ها بیشتر برای صبحانه و عصرانه تهیه می شوند ولی یک سری رسپی ها نیز وجود دارد که با مرغ و گوشت برای وعده نهار و شام نیز سرو می شود. کرپ ها با پنکیک ها متفاوت هستند ولی هر دو از یک خانواده می باشند ولی در زمان گذشته در کشور فرانسه کرپ بیشتر به عنوان یک نان برای شام سرو می شده است، همچنین در تهیه کرپ ها از بیکینگ پودر استفاده نمی شود زیرا قطر آن بسیار نازک است. امروز در پارسی دی طرز تهیه کرپ نوتلا با توت فرنگی و موز را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کرپ نوتلا با توت فرنگی

  • آرد ۳/۴ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • تخم مرغ ۲ عدد
  • کره ذوب شده ۱.۵ ق غذا خوری
  • شکر ۱ ق غذا خوری
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • نوتلا به مقدار لازم
  • موز ۲ عدد
  • توت فرنگی ۵ عدد

طرز تهیه کرپ نوتلا با موز و با طعم کره

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و صبر کنید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با کمک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید. آرد را ۲ بار الک کنید تا سبک شود. کره را نیز ذوب کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

داخل یک کاسه آرد، تخم مرغ، شیر، وانیل، کره، نمک،شکر را بریزید و حالا با همزن دستی یا برقی برای ۲ دقیقه هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود و مواد کاملا یکدست شوند. غلظت مواد را می توانید در فیلم انتهای پست مشاهده کنید.

مرحله سوم: پخت کرپ نوتلا

یک تابه نچسب را انتخاب کنید و با کمی کره چرب کنید. حالا با ملاقه لایه ای نازک از کرپ را داخل تابه ریخته و به صورت مواد را پخش کنید و بعد از ۳۰ ثانیه دیگر برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود. بدین ترتیب همه مواد را تهیه کنید.

مرحله چهارم: سرو کرپ نوتلا

برای سرو کرپ نوتلا باید هر ورق از نوتلا تهیه شده را روی بشقاب قرار دهید و روی آن به اندازه دلخواه نوتلا بزنید. موز و توت فرنگی را خرد کنید و روی کرپ قرار دهید و کرپ را ابتدا از وسط تا کنید و بعد به یک سمت بیاروید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کرپ نوتلا خوشمزه و فوری برای ۷ عدد

  1. می توانید تابه را با روغن نیز کمی چرب کنید.
  2. می توانید بجای نوتلا از عسل یا مربا نیز استفاده کنید.
  3. شکر کرپ ها همیشه مقدار کمی هستند زیرا با نوتلا یا شکلات سرو می شوند.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه