طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده مجلسی و ساده با شوید خشک

باقالی پلو با گوشت چرخ کرده

 

یکی از آسان ترین و راحت ترین پلو ها می باشد که برعکس ساده بودن آن فوق العاده خوشمزه است. باقالی پلو رسپی های متفاوتی دارد و با گوشت یا مرغ تهیه می شود ولی تهیه آن با گوشت چرخ کرده به روشی که به شما خواهیم گفت طعمی بی نظیر را تجربه خواهید کرد. شما حتی می توانید برای مجالس خود این پلو متفاوت را تهیه کنید و یا اگر زمان کافی برای تهیه یک غذای خوشمزه ندارید حتما این باقالی پلو با گوشت چرخ کرده را تست کنید. شما می توانید باقالی پلو را به صورت دمی یا آبکش تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

برنج۳ پیمانه
گوشت چرخ کرده۳۵۰ گرم
پیاز۲ عدد
باقالی۱ پیمانه
شوید خشک۳ ق غذا خوری
رب گوجه۱ ق غذا خوری
زعفرانبه مقدار لازم
کرهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه پلوییبه مقدار لازم

طرز تهیه باقالی پلو با گوشت چرخ کرده ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا برنج را خوب بشورید و بهتر است با کمی نمک برای ۱ ساعت خیس کنید. در این روش به صورت دمی این پلو را آماده خواهیم کرد پس بهتر است مقدار کمی نمک بریزید. زعفران را با کمی قند بسابید و داخل قوری ریخته و با کمی یخ دم بگذارید.

مرحله دوم: تهیه باقالی پلو

در ادامه داخل یک قابلمه کمی آب ریخته و صبر کنید تا به جوش بیاید. در ادامه باقالی را اضافه کنید و کف روی مواد را بگیرید تا کمی باقالی های پخته و نرم شود. سپس برنج از قبل خیس شده را باید اضافه کنید. آب آن را دور بریزید و برنج را اضافه کنید.

مرحله سوم: افزودن شوید خشک

در ادامه باید کمی روغن و نمک به مخلوط برنج و باقالی اضافه کنید و آب آن را اندازه کنید. کف روی برنج را بگیرید. وقتی آب برنج کم شد باید شوید خشک شده را اضافه کنید و هم بزنید تا خوب پخش شود. در ادامه باقالی پلو را روی شعله پخش کن قرار دهید و دم بگذارید.

مرحله سوم: تهیه گوشت چرخ کرده

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید. داخل تابه کمی روغن ریخته و پیاز ها را به همراه کمی زردچوبه تفت دهید تا سبک و شیشه ای شود. گوشت را اضافه کنید و به همراه آن ادویه ها را بریزید و کمی زعفران اضافه کنید و مواد را خوب تفت دهید تا گوشت مزه دار شود. در انتها رب را اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی رب از بین برود و بعد نصف لیوان آبجوش به مواد افزوده و بگذارید تا گوشت خوب پخته و رنگ رب باز شود. وقتی پلو دم کشیده آن را به همراه گوشت چرخ کرده داخل دیس کشیده و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت باقالی پلو مجلسی با گوشت چرخ کرده

  1. می توانید از شوید تازه نیز استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید باقالی پلو را به صورت آبکش دم بگذارید تا ته دیگ داشته باشید.
  3. می توانید برای خوشمزه تر شدن پلو کمی کره یا روغن کرمانشاهی اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه