خواص آلو سیاه تازه و خشک برای دیابت، کبد، پوست در طب اسلامی

خواص آلو سیاه

خواص آلو سیاه

 

خواص آلو سیاه؛ آلو سیاه یکی از میوه های بسیار خوشمزه است که مزه ترش و شیرین دارد و به همین خاطر تبدیل به یکی از میوه های بسیار پر طرفدار در فصل تابستان شده است که آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد و برای هضم غذا مناسب است و باعث درخشان شدن پوست می شود. آلو ها انواع و اقسام مختلفی دارن. آلو ها را براساس منطقه ای که رشد می کنند از نظر رنگ و مزه و اندازه متفاوت هستند. درختچه آن ها در ماه خرداد تا مهر میوه می دهد و می توان گفت حدود ۲۰۰۰ نوع آلو در دنای وحود و تنها در آمریکا ۱۰۰ نوع از آن است. هند نیز یکی از کشور های تولید این میوه با ۱۲ نوع نوع مختلف است . اما شما می توانید با خوردن یک عدد آلو سیاه انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین کنید. امروز در این پارسی دی خواص آلو سیاه را برای کبد و دیابت و پوست و بارداری را می توانید مشاهده کنید همراه ما باشید.

آلو کالری نبستا کمی دارد  اما مواد معدنی ویتامین های مختلفی در آن وجود دارد که  در هر ۱ عدد آلو سیاه مواد معدنی زیرا وحود دارد:

کالری هر ۵۰ گرم ( حدود ۲ عدد)۱۱۵ کالری
چربی۰.۲ گرم
سدیم۰.۹۵ میلی گرم
کربوهیدارت۳۰.۵ گرم
فیبر۳.۴ گرم
پروتیئن۱.۱ گرم
ویتامین K۲۸.۲۵ میکروگرم
پتاسیم۳۴۷.۵ میلی گرم

خواص آلو سیاه تازه

خواص آلو سیاه تازه

 

آلو سیاه تازه برای درمان یبوست بسیار پرکاربرد است زیرا تقریبا در هر یک عدد آلو سیاه یک گرم فیبر موجود است و فیبر موجود رآلو غیر محلول می باشد یعنی در آب حل نمی شود و با افزایش حجم مدفوع موجب پیگشری از یبوست و افزایش سرعنت حرکات ضایعات در دستگاه گوارش می شود. در نظر داشته باشید مصرف زیاد این میوه نیز ممکن است فرد را دچار را اسهال کند.

خواص آلو سیاه برای دیابت

با خوردن آلو سیاه می توانید موجب کاهش قند و خون در بدن شوید. فرقی ندارد چه آلو سیاه تازه یا خشک شده هر دو علی رغم داشتن کربوهیدارت باعث افزایش قند و خون نمی شود و این امر به خاطر خاصیت ان در افزایش سطح آدینوپکتین می باشد زیرا این هورمون نقش بسیار مهمی در تنظیم قند و خون بدن دارد و می توانید با خوردن آلو سیاه بعد از وعده غذایی آن را کاهش دهید و مصرف این میوه دیابت نوع دو را به طور چشمگیری کاهش می دهد و بهتر است پر خوری نکنید و روزانه حدود ۳ الی ۴ عدد مصرف کنید.

خواص آلو سیاه برای لاغری

آلو سموم بدن را ازبین می برد و همان طور که گفته شده یبوست را نیز کاهش می دهد و به کاهش وزن نیز کمک می کند. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان می باشد و به گوارش بدن و سوخت و ساز آن نیز کمک می کند. آلو حاوی اسید سیتریک است که از ختسگی و گرفتگی عضلات پیشگیری می کند. شما با خوردن آلو می توانید به طور مرتب به آسانی چند کیلوگرم وزن کم کنید.

خواص آلو سیاه برای بهبود جریان خون

آلو سیاه این قابلیت را دارد که آهن را در بدن افزایش دهد زیرا حاوی مقادیر زیادی ویتامین C می باشد و آهن موجود در آلو برای بهبود جریان خون در بدن لازم است و باعث پیشگیری از کم خونی می شود. در نتیجه کسانی که کم خونی دارند حتما از آلو سیاه تازه یا خشک استفاده کنند.

خواص آلو سیاه در بارداری

آلو سیاه تازه یک خشک شده برای مادران باردار بسیار مفید است زیرا سرشار از مواد معدنی نظیر پتاسیم، منیزیم، فسفر، کلسیم، ویتامین A، و … را دارد. طی تحقیقات انجام شده توسط سازمان بهداشت انگلیسی به بانوان باردار توصیه شده است روزانه ۵ تا ۷ عدد این واحد میوه را مصرف کنند تا ویتامین مورد نیاز بدن در این دوران سخت تامین شود. ۴ دلیل مهم استفاده از آلو سیاه در دوارن بارداری عبارت است:

  1. کمک به میزان حفط قند و خون بدن: میزات قند و خون بدن و دیابت در بارداری بسیار بالا می باشد و شما می توانید به خوردن آلو سیاه میزان شاخص آن را پایین بیاورید.
  2. کمک به رفع یبوست: از جمله فواید مهم آلو سیاه کمک به رفع یبوست در دوارن بارداری است که به بانوان به دلیل تغییرات هورمونی و کم شدن فعالیت بدنی و استفاده از مکمل ها دچاز یبوست می شوند و به همین دلیل می توانند با خوردن آلو سیاه این مشکل را برطرف کنند.
  3. بهبود سلامت استخوان: آلو سیاه خشک یا تازه حاوی کلسیم می باشد و برای بهبود سلامت استخوان بندی مادر ها در این دوران بسیار مفید است.
  4. ممکن است خطر زایمان زودرس را کاهش دهد: کمبود ویتامین C در بدن در این دوران ممکن است باعث پاره شدن غشا جنین و خطر زایمان زودرس را به دنبال داشته باشد و افزودن میوه و مواد غذایی مانند آلو سیاه که دارای ویتامین سی هستند در این دوران بسیار مهم است.

خواص آلو سیاه خشک شده

 

خواص آلو سیاه خشک و تازه برای کبد

امروزه بیماری کبد چرب بیشتر مردم را درگیر خود کرده است و یکی از علت های مهم آن استفاده از فست و فود ها و پنیر و روغن های ناسالم است. آلو سیاه خشک برای درمان کبد چرب بسیار مفید است و شما می توانید با خوردن این میوه از گرفتن این بیماری یا درمان آن پیشگیری کنید، نحوه استفاده این میوه برای این بیماری بدین گونه می باشد که ۳ عدد آلو خشک را داخل آب خیس کنید و بگذارید یک شب در لیوان بماند سپس میل نماید.

خواص آلو سیاه برای مو

آلو سیاه فولیکول های مو و بافت پیوندی یا کلازن پوست را کمک می کند و از همین طریق باعث رشد مو ها می شود و کسانی که تار مو ضعیف و شکننده دارند می توانند با خوردن این میوه غشا مو را تقویت کنند و موهای سالک و قوی و ضخیمی داشته باشند. همچنین برای شوره سر نیز بسیار مفید است زیرا دارای ویتامین سی می باشد و شما با خوردن این میوه می توانید شوره سر از بین ببرید. همچنین برای درمان ریزش مو نیز مفید و باعث توقف ریزش مو می شود.

خواص آلو سیاه برای پوست

خوردن یا مصرف کردن آلو سیاه به عنوان ماسک صورت کمک می کند تا پوست سالم و جوان تری داشته باشید و همچنین قرار دادن پالپ آلو سیاه روی تقاط تیره پوست باعث می شود لک های پوستی و پیری را درمان کند و پوست بسیار زیبا و شفاف داشته باشید.

خواص آلو سیاه برای سلامت قلب

مصرف منظم آلو سیاه تازه و خشک می توانید به سلامت قلب کمک کند زیرا حاوی آنتی اکسیدان بسیار بالایی می باشد و به خلاص شدن رادیکال های آزاد و جلوگیری از اکسید شدن کلسترول کمک می کند و شما می توانید رگ های خونی سالمی داشته باشید و در نهایت برخی بیمارهای قلبی از جمله سکته و کلسترول بالا را کاهش می دهد.

مقاسیه مقدار ویتامین موجود در آلو سیاه تازه و خشک

عوارض مصرف آلو سیاه

اما همان طور که این میوه بسیار پر فایده و مقوی می باشد می تواند همان قدر نیز مضر باشد و باید اعتدال را در خوردن آن رعابت کنید وگرنه دچار مشکلات زیر می شود:

  • آلو حاوی اسید اسکالیک است و این استفاده بیش از حد از این مویه باعث به شکل سنگ اگزالات در مجاری ادراری متبلور شود.
  • بروز سنگ کلیه و یا مثانه در افرادی که این مشکل را دارند شود.
  • مصرف بیش از اندازه آلو سیاه باعث اسهال می شود.
  • برای افراد سرد مزاج و یا کسانی که نفخ شکم دارند مناسب نیست.
  • اگر با خوردن این میوه دچار دل درد می شوید بهتر است بدون پوست مصزف کنید.

همچنین ببینید