طرز تهیه بال کریسپی ترد و خوشمزه و آسان به روش رستورانی

دستور پخت بال کریسپی

طرز تهیه بال کریسپی

 

بال کریسپی یکی از انواع روش های پخت بال می باشد که شما می توانید به دلخواه از ترکیب بال و کتف برای تهیه این غذای خوشمزه استفاده کنید. بال ها همیشه یک کباب پرطرفدار هستند که می توانید در کنار غذا ها و کباب های خود سرو کنید. شما می توانید بال کریسپی را با سس های مختلف برای یک وعده غذایی تهیه و میل کنید. بال کریسپی به دلیل اینکه یک لایه آرد و ادویه روی آن قرار دارد و داخل روغن داغ سرخ می شود بسیار لذیذ و ترد است و شما می توانید به دلخواه آن را در فر نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه بال کریسپی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه بال کریسپی

  • بال ۱ کیلوگرم
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • سس خردل ۱ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۲ ق غذا خوری
  • سیر ۲ حبه
  • سس قرمز ۱ ق غذا خوری
  • سویا سس ۲ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پاپریکا به مقدار لازم

طرز تهیه بال کریسپی ترد و خوشمزه

مرحله اول: مرینت کردن بال

ابتدا بال ها را بشورید و خشک کنید. داخل یک کاسه ریخته و به آن روغن زیتون و سویا سس و خردل و سس قرمز و ادویه ها و سیر رنده شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید. بال ها را برای چند ساعت بهتر است در یخچال قرار دهید تا مزه ها به خورد هم بروند.

مرحله دوم: تهیه مواد سوخاری

در ادامه آرد را به همراه ادویه ها و کمی نمک خوب مخلوط کنید و کنار بگذارید. داخل یک کاسه آب و یخ بریزید. بال های مزه دار شده را از یخچال خارج کنید و ابتدا آن را داخل آرد و سپس داخل یخ بزنید و مجدد داخل آرد بزنید و خوب با دست فشار دهید تا حالت کریسپی به خود بگیرد.

مرحله سوم: سرخ کردن بال

در ادامه داخل یک شیرجوش روغن ریخته تا کاملا داغ شود و بعد به صورت چندتایی بال ها را داخل روغن داغ قرار دهید و خوب سرخ کنید تا طلایی شود. دقت کنید شعله باید متوسط باشد تا بال ها خوب مغزپخت شوند.

مرحله چهارم: پخت بال کریپسی در فر

برای اینکه بال کرپیسی شما رژیمی تر باشد می توانید آن را داخل فر نیز تهیه کنید. بال ها را داخل سینی فر چرب شده قرار دهید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۵ دقیقه بگذارید تا پخته شود و در همین حین باید چندین بار آن ها را زیر و رو کنید تا بال ها پخته و ترد شوند.

نکات کلیدی در تهیه بال کریسپی خوشمزه و رستورانی

  1. می توانید در انتها بال ها را روی دستمال روغن گیر قرار دهید و بعد با سس دلخواه سرو کنید.
  2. می توانید برای مرینت کردن بال ها از ادویه های دلخواه خود استفاده کنید.
  3. افزودن سویا سس اختیاری می باشد و می توانید آن را حذف کنید.
  4. افزودن سس خردل و کچاب باعث نرم تر شدن بال ها می شوند.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه