طرز تهیه دسر فنجانی شکلاتی خیلی خوشمزه و ساده با نشاسته و قالبی

دستور تهیه دسر فنجانی

طرز تهیه دسر فنجانی

 

دسر فنجانی یکی از دسر های بسیار معروفه و سه سوته می باشد که بسیار مقرون به صرفه و راحت است و داخل همان لیوانی که مواد ریخته می شود می توانید سرو کنید و یا می توانید به صورت قالبی از لیوان خارج کنید. برای تهیه دسر فنجانی اصلا نیازی به ژلاتین ندارید و به راحتی از فنجان خارج می شود. کافی است شما فنجان های مورد نظر را با کمی روغن چرب کنید. دسر ها همیشه یکی از پایه ثابت های مهمانی و مراسمات مختلف می شود. در این رسپی شما می توانید حتی با کمی بیسکویت پتی پور نیز آن را کاور کنید و میوه دلخواه خود را روی دسر قرار دهید. دسر فنجانی بیشتر به صورت شکلاتی تهیه می شود و برای کسانی که طعم و مزه شکلات را دوست دارند گزینه خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر فنجانی شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر فنجانی شکلاتی

  • آرد ۲ ق غذا خوری
  • نشاسته ذرت ۴ ق غذا خوری
  • شکر ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۳ ق غذ خوری
  • شیر سرد ۳.۵ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • بیسکویت پتی بور و نارگیل به مقدار لازم

طرز تهیه دسر فنجانی شکلاتی

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

داخل یک قابلمه مناسب آرد و نشاسته ذرت و پودر کاکائو و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا دانه ها باز شوند. حالا باید شیر سرد را به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید تا مواد گلوله نشود و آرد کاملا باز شود.

مرحله دوم: پخت دسر

قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا شیر کم کم گرم شود. در همین حین باید با همزن دستی مداوم مواد را هم بزنید تا شیر گرم و کم کم مخلوط شروع به غلیظ شدن کند. دقت کنید حرارت باید کم باشد تا بوی خامی آرد و نشاسته گرفته شود.

مرحله سوم: افزودن وانیل

وقتی به غلظت فرنی رسید و کمی سفت شد باید وانیل را اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید. لیوان ها و یا کاسه های مورد نظر را کمی چرب کنید و مواد دسر را داخل لیوان های سرو بریزید و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله چهارم: سرو دسر فنجانی

بعد از ۱ الی ۲ ساعت که دسر خودش را گرفت باید از فنجان خارج کنید. بدین صورت که باید دور تا دور دسر را آزاد کنید و داخل دیس برگردانید. بیسکویت پتی بور پودر شده را به همراه پودر نارگیل داخل بشقاب ریخته و دسر ها را داخل آن بغلظانید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر فنجانی شکلاتی

  1. می توانید به دلخواه دسر را با میوه مورد علاقه خود تهیه کنید.
  2. بهتر است حرارت کم باشد تا بوی خامی آرد ها گرفته شود.
  3. نیازی به ژلاتین نیست و اگر همه مراحل را درست انجام دهید به راحتی قالبی می شود.
  4. می توانید داخل لیوان نیز با میوه و کمی ترافل سرو کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه دسر فنجانی شکلاتی خیلی خوشمزه و ساده با نشاسته و قالبی
3 (60%) 2 votes