طرز تهیه لواشک پرتقال خانگی ساده در فر، آفتاب، توستر + فوت فن

دستور تهیه لواشک پرتقال

طرز تهیه لواشک پرتقال

 

لواشک پرتقال یکی از انواع لواشک ها می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و شما می توانید با میوه های دلخواه خود آن را ترکیب و یک لواشک پرتقال خانگی تهیه کنید. تهیه لواشک در خانه کار بسیار ساده و مقرون به صرفه و از همه مهم تر سالمتری می باشد که شما می توانید با میوه های مختلف و دلخواه خود تهیه کنید. اما برای خشک کردن لواشک روش های زیادی وجود دارد در گذشته فقط از آفتاب مسقیم برای خشک کردن لواشک استفاده می شده ولی امروزه می توانید لواشک پرتقال را در فر یا سولاردم یا و توستر تهیه کنید. اما لواشک پرتقال را می توانید با پرتقال ساده یا پرتقال خونی تهیه کنید تا ظاهر خوش آب رنگتری داشته باشید و یا می توانید با آلو میکس کنید. اگر تمام نکات گفته شده را رعایت کنید اصلا لواشک پرتقال شما تلخ نمی شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه لواشک پرتقال خانگی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه لواشک پرتقال خانگی

  • پرتقال ۱ کیلوگرم
  • نمک و شکر به مقدار لازم
  • آب ۱ پیمانه

طرز تهیه لواشک پرتقال ساده به سه روش

رحله اول: آماده سازی پرتقال

ابتدا پرتقال های مورد نظر خود را پوست بگیرید و از وسط به دو نیم کنید و پوست سفید وسط پرتقال را بگیرید و با کمک یک چاقو تیز حداقل امکان پوست های سفید دور تا دور پرتقال را بگیرید تا باعث تلخی لواشک نشود.

مرحله دوم: جوشاندن لواشک

پرتقال های خرد شده را داخل قابلمه ریخته و آب را اضافه کنید. حرارت را بالا ببرید تا آب به جوش بیاید. وقتی جوش آمده با کفگیر کمی پرتقال ها را فشار دهید و درب قابلمه را قرار داده و برای ۴۵ تا ۱ ساعت بگذارید تا پرتقال ها به خوبی پخته و له شوند.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

بعد از ۱ساعت پرتقال کاملا له و نرم شدند. یک صافی روی یک لگن قرار دهید و دستکش انداخته و مواد را داخل صافی بریزید و با دست خوب فشار دهید تا تقاله پرتقال باقی بماند. حالا مایه لواشک را بچشید و به دلخواه نمک یا شکر اضافه کنید.

مرحله چهارم: خشک کردن لواشک پرتقال در فر و آفتاب

در ادامه داخل سینی را نایلون انداخته و از مواد لواشک به قطر ۱ سانت بریزید و برای ۳ روز مقابل آفتاب قرار دهید تا خشک شود. برای زودتر خشک شدن باید مواد لواشک پرتقال را داخل سینی فر از قبل نایلون انداخته بریزید و برای ۱ ساعت در کمترین دمای ممکن قرار دهید تا آب اضافه تبخیر و خشک شود. برای خشک کردن لواشک پرتقال در سولاردم یا توستر باید داخل سینی مخصوص نایلون انداخته و دما کانوکشن را روی ۱۰۵ درجه تنظیم و برای ۲۰ دقیقه زمان دهید تا خشک شود و بعد برای ۱ ساعت در دمای محیط قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه لواشک پرتقال بدون تلخی

  1. می توانید برای ترش کردن از رب انار یا نارنج استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید با میوه های دلخواه خود نیز لواشک پرتقال را میکس کنید.
  3. زمانی که لواشک را در فر قرار می دهید مداوم چک کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه