طرز تهیه نان سوسیس پف دار با بافت پنبه ای و نرم مرحله به مرحله

دستور پخت نان سوسیس

طرز تهیه نان سوسیس

 

نان سوسیس یکی از انواع نان های بسیار خوشمزه و بین المللی می باشد که بافت بسیار خوبی دارد. شما می توانید این نان خوشمزه را برای شام یا نهار سرو کنید. اما این نان به دلیل استفاده از سوسیس به این اسم مشهور شده است و شما می توانید از هر نوع سوسیسی که دوست دارید مانند سوسیس انگشتی یا آلمانی برای تهیه این نان استفاده کنید. در تهیه نان ها باید تمام اندازه های گفته شده را رعایت کنید تا در نهایت یک نان با کیفیت و خوش طعم داشته باشید. شما می توانید نان سوسیسی را به صورت لقمه ای و برای تولد ها و مهمانی ها نیز تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان سوسیسی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان سوسیس

  • آرد سفید ۲۵۰ گرم
  • شکر ۲۰ گرم
  • نمک ۴ گرم
  • خمیر مایه ۷ گرم
  • شیر ۵۰ گرم
  • آب ۱۱۰ گرم
  • کره نرم ۳۰ گرم
  • سوسیس انگشتی ۱۰ عدد
  • پنیر پیتزا به مقدار لازم

طرز تهیه نان سوسیس نرم و خوش طعم

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید و با کمک ترازو آشپزی وزن کنید. در تهیه این نان از خمیر مایه فوری استفاده شده است که مستقیم با مواد مخلوط می شود ولی می توانید در صورت نداشتن ابتد خمیرمایه را عمل بیاورید سپس با مواد مخلوط کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه آب و شیر را باهم مخلوط و خمیر مایه و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا هر دو در شیر و آب حل شوند. سپس آرد و نمک را باهم مخلوط و سه بار الک کنید و به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر نرم بدست بیاید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه حدود ۵ دقیقه خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود و می توانید با کمک استند میکسر مواد را خوب ورز دهید. در انتها کره نرم شده را به مواد اضافه کنید و حدود ۱۵ دقیقه با دست خوب ورز دهید  خمیر نرم و لطیف شود. سپس خمیر را به شکل توپ در بیاورید و برای چند ساعت در محیط گرم استراحت دهید.

مرحله چهارم: پخت نان سوسیسی

در ادامه پف خمیر را بگیرید و خمیر را به ۶ قسمت تقسیم کنید و هر چانه را روی یک نایلون قرار دهید و برای ۱۵ دقیقه دوباره زمان دهید تا پف کند. وسط نان را کمی گود کنید و سوسیس انگشتی به همراه پنیر قرار دهید و برای ۱۰ دقیقه دوباره استراحت دهید و در سینی فر قرار دهید و برای ۲۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا نان ها پخته شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان سوسیس با پنیر

  1. می توانید به دلخواه کمی سس مایونز و خردل روی پنیر بریزید.
  2. می توانید چانه ها را به صورت لقمه ای و کوچک در نظر بگیرید.
  3. برای فر های برقی و توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. می توانید به دلخواه روی نان کمی کنجد و رومال زعفران بزنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه