طرز تهیه موس توت فرنگی با ژله بسیار خوشمزه و آسان و قالبی

دستور تهیه موس توت فرنگی

طرز تهیه موس توت فرنگی

 

موس توت فرنگی یکی از انواع موس ها می باشند که بیشتر به صورت قالبی تهیه می شوند. در فصل بهار و تابستان که بیشتر توت فرنگی به بازار می آید می توانید این دسر خوشمزه و خوش رنگ را با ژله تهیه کنید. شما می توانید این دسر خوشمزه را برای مهمانی تهیه کنید و یا به صورت قالبی یا در لیوان های تک نفره بریزید و سرو کنید. تهیه دسر ها کار بسیار لذت بخشی می باشد. موس ها یکی از انواع دسر ها هستند که از مخلوط خامه و تخم مرغ تهیه می شود ولی در این رسپی به دلیل اینکه شاید بودن تخم مرغ برای هم مورد پسند همه نباشید یک رسپی فوق العاده جذاب را برای شما آماده کردیم. امروز در پارسی دی طرز تهیه موس توت فرنگی با ژله و به صورت قالبی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه موس توت فرنگی

  • توت فرنگی ۴۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱ بسته ۲۰۰ گرمی
  • پودر قند یا شکر ۶ ق غذا خوری
  • پودر ژله توت فرنگی ۱ بسته
  • آب جوش ۱ پیمانه
  • ژلاتین ۱ ق غذا خوری
  • آب سرد ۱/۴ پیمانه

طرز تهیه موس توت فرنگی قالبی

مرحله اول:  بن ماری کردن ژله ها

ابتدا ژله توت فرنگی را داخل یک کاسه ریخته و آبجوش را اضافه کنید و کمی هم بزنید تا مخلوط شود. داخل یک کتری آب ریخته و بعد از جوش آمدن کاسه را روی کتری قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود. ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید و یا برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید. هر دو ژله را کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

توت فرنگی ها را بشورید و خشک کنید و یا می توانید از توت فرنگی یخ زده نیز استفاده کنید. سپس به همراه خامه و شکر داخل مخلوط کن بزیزید و خوب بزنید تا پوره شود. مقدار شکر یا پودر قند به ذائقه شما و میزان شیرینی توت فرنگی خا بستگی دارد.

مرحله سوم: تهیه موس توت فرنگی

در ادامه ژله و ژلاتین ولرم را اضافه کنید و دستگاه روشن کنید تا مواد یکدست شوند. سپس قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و موس را داخل قالب ریخته و حداقل برای ۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد. برای خارج کردن موس دور تا دور قالب را با چاقو جدا کنید و داخل دیس برگردانید و با توت فرنگی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه موس توت فرنگی

  1. استفاده از پودر قند باعث بافت نرم و لطیفی در موس می شود و اگر شکر می خواهید استفاده کنید باید شکر را پودر کنید.
  2. موس در اصل با تخم مرغ تهیه می شود ولی آن را حذف کرده تا دسر سبک تری داشته باشیم.
  3. اگر می خواهید همانند ژله سفت شود باید ۲ ق ژلاتین بریزید.
  4. می توانید بجای توت فرنگی از هر نوع میوه ای دیگری مانند موز یا انبه استفاده کنید.

همچنین ببینید

طرز تهیه موس توت فرنگی با ژله بسیار خوشمزه و آسان و قالبی
5 (100%) 1 votes