طرز تهیه موس قهوه خوشمزه و ساده با شیر و خامه به روش فرانسوی

طرز تهیه موس قهوه

 

یکی از خوشمزه ترین دسرهای فرانسوی می باشد که مخصوص افرادی است که عاشق قهوه هستند. موس در واقع یک نوع دسر ژلاتینی است که نامش از اسم خزه گرفته شده است. موس قهوه را به عنوان دسر شما می توانید بعد از وعده اصلی غذایی سرو کنید. موس ها انواع و اقسام مختلفی دارند و با طعم های گوناگون تهیه می شوند. موس قهوه بسیار خوشمزه را شما می توانید با قهوه فوری یا قهوه دم کرده مورد علاقه خودتون تهیه کنید. موس ها گزینه بسیار مناسبی برای مهمونی هستند اگر قصد دارید یک دسر جدید و خوشمزه برای مهمان های خود تهیه کنید موس قهوه را در لیست خود قرار دهید. امروز در پارسی دی موس قهوه بسیار خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

شکر۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۴ عدد
قهوه۲۰ گرم
شیر۱ لیوان
خامهبرای تزیین دسر

طرز تهیه موس قهوه

مرحله اول : دم کردن قهوه

ابتدا قهوه را به هر روش و دستگاهی که در منزل دارید تهیه کنید. می توانید با دستگاه اسپرسو ساز یا فرنچ پرس یا موکاپات قهوه را آماده کنید.

مرحله دوم : مخلوط کردن شیر و قهوه

بعد از دم کردن قهوه شیر را داخل شیر جوش ریخته و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد از پای گاز کنار نروید زیرا ممکن است شیر یهو سر ریز شود سپس وقتی به قل خوردن رسید از روی حرارت بردارید و قهوه دم کرده را به آرامی داخل شیر ریخته و در حدی هم بزنید که شیر و قهوه کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم : هم زدن زرده

تخم مرغ را بشکنید و زرده آن را جدا کنید سپس داخل کاسه همزن ریخته و با شکر با دور تند همزن خوب بزنید تا مخلوط و زرده ها بافت کرم رنگ پیدا کنند و از حالت لختگی خارج شوند.

مرحله چهارم : تهیه موس قهوه

وقتی مخلوط شیر و قهوه خنک شدند مخلوط زرده ها را به تدریج به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا مواد کاملا یکدست شوند سپس قهوه موس را در ظرف های مورد نظر ریخته و برای ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود و خودش را بگیرد سپس از یخچال خارج کنید و روی آن را با خامه قنادی که از قبل فرم دادید تزئین کنید و روی خامه پودر کاکائو بپاشید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه موس قهوه

  1. غلظت مواد باید در حد ماست چکیده باشد.
  2. اگر دوست دارید موس قهوه را به صورت قالبی در بیاورید می توانید مقداری ژلاتین به مواد اضافه کرده و داخل قالب ریخته تا ببندد.
  3. می توانید برای رنگ و طعم بهتر موس از شکر قهوه ای استفاده کنید.
  4. تلخی و شیرینی میزان این دسر به قهوه شما نیز بستگی دارد سعی کنید از قهوه با تلخی متوسط استفاده کنید تا همه دوست داشته باشند.
  5. از قهوه فوری نیز برای موس قهوه می توانید استفاده کنید یا شات اسپرسو بگیرید.
  6. زمانی که زرده را به مخلوط شیر و قهوه اضافه می کنید در نظر داشته باشید مواد ولرم باشد تا زرده ها پخته نشوند.

همچنین ببینید 

از
8
دیدگاه