طرز تهیه موس شکلاتی فرانسوی خوشمزه و مجلسی با ژلاتین و خامه

طرز تهیه موس شکلاتی

 

منشا فرانسوی دارد و مورد پسند همه می باشد زیرا بسیار خوشمزه بوده و بافتی نرم دارد. موس ها یک نوع دسر می باشند که با تخم مرغ تهیه می شوند و انواع مختلف آنها با میوه و طعم های گوناگون است. در زبان فرانسوی موس به معنای خزه یا کف می باشد شاید به خاطر همین، اسم این دسر را موس گذاشتند زیرا بافت این دسر پر از هوا می باشد. می توانید موس ها را به صورت قالبی یا تک نفره با مقداری بیسکویت خرده شده یا کیک اسفنجی تهیه کنید. موس شکلانی از معروف ترین موس های دنیا می باشد که طرفداران زیادی دارد. موس شکلاتی را می توانید در منو کافی شاپ خود بگذارید تا با استقبال زیادی رو برو شوید. امروز در پارسی دی موس شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱۰۰ گرم
شیر۱/۲ پیمانه
شکلات تخته ای۲۰۰ گرم
خامه۱۰۰ گرم
پودر ژلاتین۲ ق غذا خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه موس شکلاتی

مرحله اول : ذوب کردن شکلات

خامه را داخل کاسه ریخته و روی حرارت غیر مستقیم قرار دهید تا کمی داغ شود سپس شکلات تخته ای را با کمک چاقو به قطعات کوچکتر تقسیم کنید و داخل خامه بریزید و بن ماری کنید تا شکلات کاملا ذوب شود سپس مخلوط را کنار گذاشته تا خنک شود.

مرحله دوم : جدا سازی زرده و سفیده تخم مرغ

سفیده و زرده تخم مرغ را جدا کنید. سفیده تخم مرغ را با تندترین دور همزن بزنید تا پف کند و حجیم شود و مانند خامه قنادی وقتی ظرف را برعکس می کنید از ظرف نریرید. زرده تخم مرغ را با همزن بزنید تا از حالت لختگی دربیاد سپس شکر و وانیل را افزوده و ۵ دقیقه خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود.

مرحله سوم : اضافه کردن زرده

وقتی زرده ها کرم رنگ شدند شیر ولرم را به زرده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد از حالت روان بودن در بیاد سپس مخلوظ شکلات و خامه را به زرده اضافه کرده و هم بزنید در انتها سفیده تخم مرغ را با کمک لیسک به موادمون اضافه می کنیم و مخلوط کرده تا مایه یکدستی حاصل شود نباید پف موس را بگیرید باید حالت پفکی داشته باشد.

مرحله آخر

ژلاتین را با دو ق غذا خوری آب سرد اضافه کنید تا حالت اسفنجی پیدا کند سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا تمام ذرات ژله حل شود سپس مخلوط ژلاتین را به مواد موس اضافه کرده و هم زده تا مواد یکدست شود سپس ظرف تک نفره یا قالبی را انتخاب کرده و از مایه موس داخل قالب می ریزیم و بمدت ۴ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را خوب بگیرد سپس روی موس شکلاتی را به دلخواه با میوه یا خامه قنادی تزئین کنید.

فوت و فن های دستور تهیه موس شکلاتی

  1. می توانید مقداری کیک یا بیسکویت کف لیوان های تک نفره بریزید و موس را روی آن ها بریزید و سرو کنید.
  2. می توانید دور تا دور لیوان را سس شکلاتی ریخته و موس را داخل آن بریزید و بگذارید یخچال تا خودش را بگیرد.
  3. از نسکافه یا قهوه برای طعم دهی بیشتر می توانید استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
9
دیدگاه

  • ماری سرابی ۱ سال پیش

    تخم مرغ ها که خام میمونه

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      اگر معده حساسی دارید می توانید مواد را بن ماری کنید

      پاسخ