طرز تهیه شارلوت توت فرنگی خوشمزه و مجلسی با ژله و خامه

طرز تهیه شارلوت

 

یکی از دسرهای خوشمزه فرانسوی است که به صورت لایه لایه می باشد. شارلوت را هم با بیسکویت لیدی فینگر و هم برش رولت تهیه می کنند ولی در حالت کلاسیک ترکیبی از لیدی فینگر و کرم باواریا می باشد داستان این دسر خوشمزه به شخصی به نام شف آنتوان برمی گردد که وی برای عروسی سزار دوم به سن پترزبورگ دعوت شده بود و باید کیک عروسی را تهیه می کرد آنتوان این کیک را کشف کرد و نام آن را به عروس که شاهزداه شارلوت نام داشت نامگذاری کرد. شما شارلوت را می توانید با انواع میوه و کرم ها و یا بستنی ها تهیه کنید. شارلوت یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و جذاب است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را تهیه کنید. امروز در پارسی دی شارلوت توت فرنگی خوشمزه و مجلسی با ژله و خامه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۵ عدد
شکر۱۲۰ گرم
شیر۵۰ گرم
روغن مایع۵۰ گرم
بیکینگ پودر۲ گرم
نمک۱ پنس
وانیل۱/۲ ق چای خوری

مواد لازم برای تهیه کرم 

ژله توت فرنگی۲ بسته
آب جوش۱ پیمانه و ۱/۳ پیمانه
توت فرنگی۴۰۰ گرم
خامه قنادی یا خامه صبحانه۲۰۰ گرم
خامه قنادی برای کاور شارلوتبه مقدار لازم
شکر۲ ق غذا خوری

طرز تهیه شارلوت توت فرنگی ساده با ژله و خامه

مرحله اول : تهیه رولت شارلوت (هم زدن زرده و سفیده)

ابتدا تخم مرغ ها را مستقیم از یخچال خارج کنید باید کاملا خنک باشد سپس زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. زرده تخم مرغ را به همراه ۵۰ گرم شکر و وانیل و نمک داخل کاسه ریخته و هم بزنید تا زرده از لختگی خارج شود و کرم رنگ و کشدار شود باید انقدر بزنید تا رد پره های همزن روی زرده بماند. سفیده ها را داخل کاسه ریخته و ابتدا کمی هم بزنید تا کف کنید سپس مابقی شکر (۷۰ گرم) را اضافه کنید و هم بزنید تا سفیده مانند خامه قنادی سفید رنگ و به مرحله سافت پیک برسد و یا زمانی که کاسه را بر می گردانید سفیده از ظرف خارج نشود.

مرحله دوم : تهیه مایه رولت

سفیده را به آرامی با کمک لیسک به زرده اضافه کنید اصلا نباید پف مواد را بگیرید پس خیلی دقت کنید که مواد را خوب زیر و رو کنید ولی به آرامی سپس آرد و بیکینگ پودر را که از قبل مخلوط و سه بار الک کردیم طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و همان طور با لیسک هم بزنید. شیر و روغن مایع را داخل کاسه ریخته و چند ق از مواد رولت بردارید و به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید وقتی یکدست شد این مخلوط را نیز اضافه کنید مایه رولت ما حاضر است.

مرحله سوم : پخت رولت

فر را از قبل بگذارید تا گرم شود یک سینی را به اندازه ۲۵*۳۵ کاغذ روغنی انداخته به طوری که کمی کاغد از قالب بیرون بزند تا در انتهای پخت مانند دسته از آن استفاده کنید و رولت را خارج کنید. مایه رولت را داخل قالب ریخته و سطح آن را کاملا صاف کنید و سه بار قالب را به سطح کوبیده تا هوای اضافی آن خارج شود. داخل فر گرم بمدت ۳۰ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه قرار دهید تا پخته شود می توانید ۲ دقیقه گریل را روشن کنید تا سطح رولت نیز طلایی شود.

مرحله چهارم : رول کردن رولت

رولت را از فر خارج کنید و از کاغذ روغنی گرفته و روی سینی فلزی قرار دهید تا کمی خنک شود سپس یک کاغذ روغنی تمیز یا پارچه روی آن انداخته و رولت را روی آن برگردانید سپس کاغذ روغنی آن را جدا کنید. برای رول کردن این رولت کمی متفاوت باید عمل کنید ابتدا به اندازه ۵ میل دور تا دور رولت را برش بزنید سپس یک طرف از طرفین را به صورت مورب برش بزنید (این قسمت مورب انتهای رولت می شود) طرف دیگر رولت را به فاصله ۳ میلی ۳ تا کات بزنید اصلا نباید چاقو را تا انتها ببرید فقط سه تا کات با فاصله منظم ایجاد کنید.

مرحله پنجم : استراحت رولت

حالا خامه قنادی یا مربا توت فرنگی را روی رولت با کمک کاردک بزنید و صاف کنید از سمتی که سه تا کات ایجاد کردید به آرامی شروع به رول کردن کنید سپس رولت حاضر شده را بمدت ۳ ساعت داخل یخچال قرار دهید سپس به اندازه مساوی برای شارلوت برش بزنید.

مرحله ششم : تهیه شارلوت

داخل یک کاسه شیشه گرد با عمق مناسب سلفون بکشید سپس برش های رولت را داخل کاسه به صورت فشرده کنار هم بچینید برای اینکه خامه از شارلوت بیرون نزند باید کنار هم کاملا فیکس کنید سپس خامه قنادی را فرم دهید و رول ها را با خامه قنادی یک لایه پوشش دهید سپس داخل یخچال گذاشته تا کرم اصلی شارلوت را تهیه کنیم.

مرحله هفتم : تهیه کرم

ابتدا ژله ها را با آب جوش گفته شده خوب مخلوط کنید تا تمام ذرات ژله حل شود. توت فرنگی ها را شسته و داخل مخلوط کن ریخته تا پوره و یکدست شوند سپس به آن ژله خنک شده و خامه قنادی و شکر را اضافه کنید و چند پالس بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

مرحله هشتم : تهیه شارلوت

کاسه را از یخچال خارج کنید و کرم را داخل شارلوت ریخته و روی کرم را خامه قنادی بزنید و مجدد رول های رولت را روی خامه قرار دهید باید رولت ها کاملا کف کار را نیز کاور کنند سپس به مدت ۳ ساعت استراحت کند سپس از کاسه برگردانید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه شارلوت توت فرنگی با ژله

  1. برای اینکه سفیده کاملا فرم بگیرد اصلا نباید ذره ای زرده داخل آن باشد تا کاملا فرم بگیرد.
  2. در هنگام مخلوط کردن با زرده اصلا نباید پف سفیده بخوابد وگرنه رولت سفت و خشک می شود.
  3. می توانید برای ایجاد رطوبت در فر یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  4. اگر خیلی شیرین دوست ندارید می توانید شکر را از مواد کرم حذف کنید.
  5. می توانید به جای تهیه کرم توت فرنگی از بستنی استفاده کنید.
  6. اگر به جای خامه قنادی از خامه صبحانه استفاده کردید حتما شکر را ریخته و دوباره بچشید اگر نیاز بود شکر بیشتری بریزید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه