طرز تهیه دسر حلوا و کادایف شیک و مجلسی و ساده + عکس مراحل

دستور تهیه دسر حلوا و کادایف

طرز تهیه دسر حلوا و کادایف

 

دسر حلوا و کادایف یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید برای ماه مبارک رمضان تهیه کنید. این دسر جذاب بیشتر به صورت تک نفره تهیه می شود و طعمی فوق العاده دارد. شما می توانید این دسر را به همراه عکس مراحل به شما آموزش دهیم. این دسر بسیار مقوی و در عی حال برای مهمانی بسیار مناسب است. این دسر خوشمزه از دو مرحله تهیه می شود، ابتدا باید حلوا را تهیه کنید و بعد دسر کادایف را آماده کرده و به صورت لایه ای آن ها را روی هم قرار دهید. تل کادایف را به صورت خشک و خیس در بازار وجود دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر حلوا و کادایف را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر حلوا و کادایف

  • تل کادایف ۲.۵ پیمانه
  • کره ۴۰ گرم
  • شکر ۱ پیمانه
  • آب ۱/۲ پیمانه
  • پودر هل نوک ق چای خوری
  • پودر زعفران به مقدار لازم
  • گلاب ۲ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • آرد گندم ۱ پیمانه

طرز تهیه دسر حلوا و کادایف + عکس مراحل

مرحله اول: تهیه شربت

ابتدا باید شربت را تهیه کنید. برای این کار شکر و آب را داخل یک قابلمه بریزید و هم بزنید تا کمی شکر حل شود. قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا وقتی که شکر کاملا ذوب شود. سپس کمی زعفران و هل و گلاب را بریزید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید. نیازی نیست خیلی شربت غلیظ شود وگرنه حلوای خشکی خواهید داشت.

مرحله دوم: تهیه حلوا

در ادامه باید آرد گندم را الک کنید تا سبک شود. سپس داخل تابه ریخته و روی حرارت ملایم تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. حتما باید ۱۰ دقیقه آرد را تفت دهید. سپس مجدد آرد را الک کنید و به تابه برگردانید و روغن مایع یا کره را اضافه کنید و تفت دهید تا کمی آرد داخل روغن سرخ شود. در ادامه شهد تهیه شده را طی دو مرحله روی مواد بریزید و هم بزنید تا حلوا جمع شود و به مرحله گهواره برسد.

مرحله سوم: آماده سازی کادایف

کادایف را از بسته خارج کنید و به همراه کره داخل یک تابه ریخته و کمی تفت دهید تا کادایف برشته شود. حتما باید حرارت ملابم باشد و مداوم هم بزنید تا نسوزد.

مرحله چهارم: تهیه دسر حلوا و کادایف

حالا باید حلوای ولرم شده را داخل قیف ریخته و کمی از حلوا را مطابق عکس داخل لیوان بریزید و بعد کمی رشته کادایف و بعد مجدد کمی حلوا و در انتها رشته کادایف بریزید. دسر ما آماده شده است می توانید برای افطاری و پذیرایی از آن استفاده کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر حلوا و کادایف برای ویژه ماه رمضان

  1.  می توانید برای تزیین از پودر پسته یا ترافل استفاده کنید.
  2. می توانید از کاسه نیز برای سرو این دسر استفاده کنید.
  3. بهتر است این دسر را به صورت گرم سرو کنید.
  4. از حلوای دلخواه خود می توانید در تهیه این دسر استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه