طرز تهیه کرم موس انبه ساده و خوشمزه با ژلاتین و خامه

طرز تهیه کرم موس انبه

 

یکی از موس های بسیار خوشمزه است که با میوه انبه تهیه می شود و یک نوع دسر فرانسوی می باشد در تهیه موس ها از زرده تخم مرغ استفاده شده است و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و اصلا مزه ای زرده در آن مشخص نیست می توانید موس انبه را در قالب ریخته و به صورت قالبی دربیاورید یا می توانید داخل لیوان ها ریخته و به صورت تک نفره سرو کنید. کرم موس انبه یک دسر خوشمزه برای مهمانی ها نیز می باشد و می توانید برای تولدها نیز این موس را تهیه کنید تهیه این موس نیاز به مهارت زیادی در آشپزی ندارد و بسیار ساده می باشد معمولا اندازه موس ها کوچک هستند قالب های سیلیکونی برای تهیه موس ها بسیار مناسب است این موس بافت نرم و لطیفی دارد. امروز در پارسی دی کرم موس انبه با ژلاتین و خامه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

زرده تخم مرغ۲ عدد
پودر ژلاتین۱ ق سوپخوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری
شکر دانه ریز۵۰ گرم
آب انبه۱/۲ پیمانه
آب سرد۶۰ میلی لیتر
انبه پوره شده۱۰۰ گرم
خامه فرم گرفته شده۱۰۰ گرم

طرز تهیه کرم موس انبه با ژلاتین و خامه

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا آب سرد را داخل یک کاسه ریخته و ژلاتین را روی آن بپاشید سپس صبر کنید تا اسفنجی شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا دانه های ژلاتین ذوب و حل شوند می توانید ۱ دقیقه نیز در مایکروفر قرار دهید تا ذوب شوند.

مرحله دوم: هم زدن زرده

زرده ها را از سفیده تخم مرغ جدا کنید سپس به همراه شکر دانه ریز و وانیل داخل کاسه با همزن دستی یا برقی بزنید تا کرم رنگ و کمی حجیم شود سپس در ادامه آب انبه تازه را که خودتان تهیه کردید صاف کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاد.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد کرم

در ادامه ژلاتین حل شده را اضافه کنید و بعد آب انبه جوشیده شده که کمی در دمای محیط قرار گفته و خنک تر شده را کم کم اضافه کنید و مخلوط کنید حالا پوره انبه را که از قبل یک انبه را نصف کرده و پوره کرده اضافه کنید و سپس خامه قنادی زده شده و فرم گرفته را نیز بریزید با همزن دستی مواد را خوب هم بزنید.

مرحله چهارم: تهیه دسر موس کرم انبه

حالا قالب سیلیکونی مورد نظر را آماده کنید کرم موس را داخل قالب بریزید سپس به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد سپس با یک فشار به راحتی جدا کنید اگر از قالب پلاستیکی یا فلزی استفاده می کنید حتما قبل از خارج کردن کمی در آب داغ قرار دهید سپس به راحتی قالب را جدا کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه دسر موس کرم انبه

  1. دقت کنید آب انبه جوشیده شده خنک شده باشد تا زرده ها نپزند.
  2. اگر از قالب سیلیکونی استفاده می کنید قالب را داخل فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد.
  3. می توانید در انتها با خامه قنادی و تکه های انبه تزئین کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه