طرز تهیه موس هلو خوش طعم و بو و آسان با خامه صبحانه و قنادی

طرز تهیه موس هلو

 

یکی از انواع موس ها می باشد این دسر منشا فرانسوی دارد و بسیار پر طرفدار و با بیشتر میوه ها تهیه می شود. از سال ۱۷۶۸ موس ها به شکل مدرن تهیه شدند شما می توانید موس را داخل قالب ریخته و به صورت قالبی تهیه کنید و یا می توانید به صورت تک نفره داخل لیوان بریزید و سرو کنید. موس ها معمولا شیرین هستند و از انواع طعم دهنده می توانید در تهیه آنها استفاده کنید. موس هلو به دلیل استفاده از این میوه خوشمزه مفید نیز می باشد این دسر بسیار ساده و کاربردی می باشد و شما به دلخواه می توانید آن را با تکه های هلو تزئین کنید. امروز در پارسی دی موس هلو با خامه صبحانه و قنادی را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

پوره هلو۱ پیمانه
خامه قنادی زده شده۱ پیمانه
آب سرد۱/۴ پیمانه
پودر ژلاتین۲ ق غذاخوری
آب لیموترش تازه۱ ق غداخوری
خامه صبحانه۱/۳ پیمانه
پودر قند۲ ق غذا خوری
هلو۲ عدد
وانیلنوک ق چای خوری

طرز تهیه موس هلو با خامه

مرحله اول: بن ماری

ابتدا آب سرد را داخل یک کاسه ریخته و روی آن پودر ژلاتین بریزید تا اسفنجی شود سپس روی حرارت غیر مستقیم بخار آب قرار دهید تا بن ماری شده و یا دانه های ژلاتین حل شود می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد نیز قرار دهید.

مرحله دوم: پوره کردن هلو

هلوها را شسته و خرد کنید شما به دلخواه می توانید پوست هلو را بگیرید و یا بگذارید بماند زیرا رنگ آن دسر را زیباتر می کند سپس هلوهای خرد شده را داخل میکسر خود ریخته و بگذارید تا پوره شود.

مرحله سوم: تهیه مایه دسر

داخل یک کاسه خامه صبحانه و وانیل و پودر قند را بریزید و خوب با همزن برقی بزنید تا یکدست شود سپس خامه قنادی را که جداگانه فرم داده اضافه کنید و هم بزنید سپس پوره هلو و آب لیموترش را افزوده و هم بزنید در انتها ژلاتین بن ماری شده را نیز بریزید و هم زده تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه موس هلو بدون تخم مرغ

حالا باید قالب ها یا لیوان ها تک نفره مورد نظر را کمی آماده کنید اگر از قالب استفاده می کنید بهتر است آن را کمی چرب کنید تا راحت جدا شود سپس دسر هلو را داخل قالب ها بریزید و برای ۴ الی ۵ ساعت داخل یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرید برای سرو ۲ عدد هلو را برش بزنید و روی دسر قرار دهید و با برگ نعنا تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه موس هلو

  1. اگر از قالب استفاده کردید ابتدا دور قالب را جدا کنید سپس چند ثانیه در آب ولرم قرار دهید تا راحت از قالب جدا شود.
  2. این موس شیرینی متعادلی دارد به دلخواه می توانید کم و زیاد کنید.
  3. می توانید از اسانس هلو به جای وانیل نیز استفاده کنید.
  4. بهتر است این موس را از شب قبل تهیه کنید تا خوب خودش را بگیرد.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه