طرز تهیه کباب ترش گیلانی لذیذ و خوش طعم با راسته گوساله به روش رستورانی

دستور پخت کباب ترش

طرز تهیه کباب ترش

 

کباب ترش یکی از انواع کباب ها می باشد که بیشتر در گیلان تهیه می شود ولی می توان گفت امروزه در همه شهرهای ایران این کباب خوشمزه تهیه می شود. اما کباب ترش را می توانید به صورت خوراک سرو کنید و یا می توانید با پلو نیز میل کنید. این کباب خوشمزه از راسته گوساله تهیه می شود و باید ابتدا طعم دار شود و بعد کباب کنید. کباب ترش را بهتر است روی زغال کباب کنید تا طعم و مزه ای بهتری داشته باشد. برای تهیه این کباب اصلا نباید از مغز ران یا قسمت های دیگر گوساله استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب ترش گیلانی به روش رستورانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب ترش گیلانی

  • راسته گوساله ۸۰۰ گرم
  • گردو آسیاب شده ۵۰ گرم
  • سیر ۲ حبه
  • چوچاق یا نعنا ۲ ق غذا خوری
  • رب انار ۲ ق غذا خوری
  • آب پیاز ۱ لیوان
  • دنبه در صورت تمایل ۱۰۰ گرم
  • نمک، فلفل سیاه به مقدار لازم

طرز تهیه کباب ترش گیلانی با گوشت راسته

مرحله اول: بیات کردن گوشت

باید راسته گوساله را بیات کنید. بیات کردن گوشت بسیار مهم است و اصلا نباید گوشت تازه را سریع مزه دار کنید. گوشت را بعد از شستن داخل یک کاسه قرار دهید و به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت در یخچال قرار دهید تا بیات شود. بهتر است در این زمان حتما گوشت را زیر و رو کنید تا گوشت داخل خونابه خودش نرم شود.

مرحله دوم: آماده سازی پیاز

در ادامه ۴ عدد پیاز را پوست بگیرید و رنده ریز بزنید. پیاز ها را داخل یک صافی ریخته و فشار دهید تا آب پیاز خارج شود. آب پیاز را به گوشت راسته خرد شده اضافه کنید و خوب هم بزنید تا آب پیاز جذب گوشت شود. سپس گردو خرد شده را به مواد اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: مرینت کردن

در ادامه باید سیر ها را رنده ریز بزنید و به همراه چوچاق و رب انار و کمی فلفل سیاه اضافه کنید و خوب گوشت را ورز دهید. روی کاسه را بپوشانید و برای ۵ ساعت در یخچال استراحت دهید تا مزه ها به خورد گوشت برود. سپس بعد از گذشت ۵ ساعت آن را به سیخ کبابی بزنید و روی کباب ها نمک بپاشید.

مرحله چهارم: پخت کباب ترش گیلانی

زغال را با کمک ژله آتش زنه روشن کنید و صبر کنید تا داغ شود. می توانید یک سیخ دنبه نیز آماده کنید و کباب ها و یک سیخ دنبه را نیز روی منقل قرار دهید و مداوم کباب ها را بچرخانید و دنیه روی کباب ها بگیرید تا آب آن روی کباب بریزید و باعث نرم تر شدن کباب شود. نوش حان

نکات کلیدی در تهیه کباب ترش با گوشت

  1. دقت کنید باید گوشت ها را به یک اندازه خرد کنید تا در هنگام پخت یکی خام نماند و یا بسوزد.
  2. حتما گوشت را با پیاز ورز دهید تا آب پیاز جذب گوشت شود.
  3. اگر چوچاق در دسترس نبود می توانید از نعنا نیز استفاده کنید.
  4. این غذا با دورچین شمالی سرو می شود.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کباب ترش گیلانی لذیذ و خوش طعم با راسته گوساله به روش رستورانی
4.7 (93.33%) 3 votes