طرز تهیه کیک پاپلی دو رنگ ساده و مجلسی و شیک با نوتلا + ویدیو

دستور پخت کیک پاپلی

طرز تهیه پاپلی کیک

 

کیک پاپلی یکی از انواع کیک ها می باشد که بسیار ساده و خوشمزه است و ظاهری بسیار جذاب دارد. شما می توانید این کیک خوشمزه را در قالب ساده گرد تهیه کنید و یا می توانید در قالب طرح دار ریخته و در فر قرار دهید تا پخته شود. اما برای اینکه از قالب های طرح دار استفاده کنید، باید از روغن جدا کننده یا کمی کره استفاده کنید. اما در تهیه این کیک از شیر خشک قنادی استفاده شده است که با شیر خشک بچه متفاوت است. این کیک در را باید در دو قسمت ساده و کاکائویی اماده کنید و مواد را داخل قالب قرار دهید. در انتهای پست می توانید ویدیو مربوط به این کیک را مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک پاپلی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک پاپلی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۹ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۹ ق غذا خوری
  • شیر خشک قنادی ۹ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
  • آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • نوتلا به مقدار لازم
  • نمک ۱ پنس

طرز تهیه کیک پاپلی ساده و خوشمزه

مرحله اول: آماده سازی

همه مواد را ابتدا در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید. قالب مورد نظر را آماده کنید و چرب کنید و یا می توانید از یک قالب گرد به قطر ۲۵ سانت استفاده کنید و کاغذ روغنی قرار دهید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم بزنید تا سبک و روشن شود. می توانید از همزن دستی استفاده کنید ولی باید تخم مرغ ها کاملا حجیم شود. در ادامه روغن مایع را نیز اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه شیر خشک را اضافه کنید و مواد را هم بزنید. در ادامه باید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید. سپس به هر دو مخلوط آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید. سپس پودر کاکائو را به یک قسمت اضافه کنید و به مواد سفید رنگ ۳ ق غذا خوری آرد اضافه کنید و مواد را کمی ورز دهید تا یکدست شود. لطافت خمیر باید به طوری باشد آن را اگر در دست گلوله کنید کاملا لطیف و بدون ترک باشد.

مرحله چهارم: پخت کیک پاپلی

حالا باید خمیر را در دست گلوله کنید و به دلخواه می توانید کمی نوتلا یا کرمفیل داخل گلوله ها قرار هید و بعد آن را گرد کنید. حالا یک گلوله ساده یک گلوله ای کاکائویی داخل قالب به طور نامظنم قرار دهید و برای ۳۰ الی ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا زمانی که خمیر دندان تمیز از داخل کیک خارج شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک پاپلی دو رنگ

  1. شما می توانید به راحتی روی گاز و داخل تابه دو طرفه نیز این کیک را تهیه کنید.
  2. بهتر است ابتدا شیر خشک را الک کنید و بعد استفاده کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر دمای را باید ۱۶۰ درجه تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه