طرز تهیه شیرینی سه سوته ویژه ماه رمضان با خرما و گردو + ویدیو

دستور پخت شیرینی سه سوته ویژه ماه رمضان

طرز تهیه شیرینی سه سوته ویژه ماه رمضان

 

شیرینی سه سوته ویژه ماه رمضان یکی از شیرینی ها بسیار خوشمزه و ساده است که در کمتر از ۱۰ دقیقه آماده می شود و می تواند گزینه خوبی برای افطار باشد. زیرا فوق العاده خوشمزه است و نیاز به ابزار خاصی برای تهیه این شیرینی ندارد. در ماه مبارک رمضان که بدن کمی تحلیل می رود شما می توانید با خوردن یک شیرینی مقوی انرژی از دست رفته را به بدن باز گردانید. این شیرینی فوق العاده راحت با خرما تهیه می شود و می توانید مواد را داخل غذاساز میکس کنید و یا با گوشتکوب دستی بکوبید و به شکل های مختلف با کاتر و یا بدون کاتر آن را برای افطار آماده کنید. اما این شیرینی فقط برای ماه رمضان نمی باشد و شما می توانید به عنوان یک میان وعده برای کودکان خود آن را تهیه کنید زیرا خرما برای تقویت انرژی بدن و حافظه بسیار مفید می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی سه سوته ویژه ماه رمضان با خرما و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی سه سوته ویژه ماه رمضان

  • بیسکویت ساقه طلایی یا بدون شکر ۱ بسته
  • خرما ۲ پیمانه
  • گردو ۱ پیمانه
  • خامه کوچک ۱ بسته
  • پودر هل ۱ ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی سه سوته ویژه ماه رمضان با خرما و گردو

مرحله اول: آماده سازی خرما

ابتدا باید هسته خرما را خارج کنید. شما به دلخواه می توانید از انواع خرما ها استفاده کنید ولی بهتر خرما برای تهیه شیرینی خرما های بدون شهد و سفت است که خرما پیارم گزینه خوبی می باشد. هسته خرما را با کمک یک چاقو خارج کنید. نیازی به گرفتن پوست خرما نمی باشد.

مرحله دوم: میکس کردن مواد

در ادامه بیسکویت ساقه طلایی را به همراه خرما و خامه و گردو و پودر هل داخل غذاساز یا آسیاب خود ریخته و مواد را میکس کنید. اگر غذا ندارید باید بیسکویت را داخل نایلون ریخته و بکوبید تا پودر شود و بعد گردو را پودر کنید و در انتها خرما را با گوشتکوب دستی خوب بکوبید تا له شود و بعد مواد را باهم میکس کنید.

مرحله سوم: کاتر زدن

در ادامه باید مخلوط بدست آمده را روی یک سینی که از قبل کاغذ روغنی قرار دهید با کمک پالت یا چاقو به صورت یکنواخت پهن کنید. می توانید از رینگ های متحرک نیز به روی سینی استفاده کنید و یا شیرینی را با کاتر دلخواه قالب بزنید.

مرحله چهارم: تهیه شیرینی سه سوته

در ادامه شیرینی را با کمک چاقو به صورت مربع های یک اندازه یا کاتر گرد قالب بزنید و در یک سینی قرار دهید. شیرینی را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید و بعد سرو کنید. می توانید روی هر شیرینی کمی گردو خرد شده نیز قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی سه سوته ویژه ماه رمضان

  1. می توانید از بادام یا پسته نیز بجای گردو استفاده کنید.
  2. پودر هل را بهتر است به صورت تازه استفاده کنید تا عطر بیشتری داشته باشد.
  3. می توانید مواد را رول کنید و برش بزنید.

همچنین ببینید

از
15
دیدگاه