طرز تهیه ماهی با سس زعفران مجلسی و خوش طعم با فر و بدون فر

دستور پخت ماهی با سس زعفران

طرز تهیه ماهی با سس زعفران

ماهی با سس زعفران یکی از انواع روش های مرینت کردن ماهی می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است و می توانید برای مهمانی ها و شام یا نهار خود این غذای خوشمزه را تهیه کنید. در این رسپی اصلا ماهی بوی زهم نخواهد داد و یک دستور کاملا تست شده می باشد و شما می توانید با خیال راحت این ماهی را تهیه کنید. ماهی با سس زعفرانی را می توانید به همراه سبزی پلو یا برنج ساده سرو کنید. اما در تهیه ماهی شما می توانید از هر نوع ماهی که دوست دارید از ماهی شمال گرفته تا ماهی جنوب استفاده کنید ولی بهتر از ماهی کم تیغ باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماهی با سس زعفران را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماهی با سس زعفران

  • ماهی ۱ عدد
  • زعفران دم شده غلیظ ۳ ق غذا خوری
  • روغن زیتون ۳ ق غذا خوری
  • آب لیموترش ۲ ق غذا خوری
  • سرکه ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر زنجبیل، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه ماهی با سس زعفران با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی ماهی

ابتدا باید ماهی مورد نظر را خوب بشورید. شما می توانید ماهی را برش بزنید و یا از وسط باز کنید تا ماهی سفره شود و به صورت درسته این ماهی را پخت کنید که کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. ماهی را خوب خشک کنید و با سرکه هر دو طرف را رومال کنید و برای نیم ساعت زمان دهید تا بوی زهم ماهی گرفته شود.

مرحله دوم: مزه دار کردن ماهی

در ادامه تمام مواد گفته شده در دستور را داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید. ماهی را بشورید و با دستمال خشک کنید و حالا با فرچه هر دو طرف ماهی را به مواد مرینت آغشته کنید و برای نیم ساعت مجدد استراحت دهید تا مزه ها به خورد ماهی برود.

مرحله سوم: پخت ماهی با سس زعفران در فر

بعد از گذشت نیم ساعت باید یک ظرف پیرکس را کمی چرب کنید و ماهی را داخل آن قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ بگذارید تا ماهی پخته و طلایی شود. می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا سطح ماهی گریل شود.

مرحله چهارم: تهیه ماهی با سس زعفران بدون فر

داخل یک تابه طرفه یا ساده را کمی کره و روغن بریزید و تیکه های ماهی را داخل تابه خوب سرخ کنید تا طلایی و برشته شود. سپس داخل بشقاب سرو کشیده و با سبزیجات و گوجه سرخ شده سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماهی با سس زعفران لذیذ و خوشمزه

  1. زدن سرکه به ماهی باعث می شود بوی زهم آن گرفته شود.
  2. ماهی نباید زیاد در مواد مرینت بماند وگرنه بافت خودش را از دست می دهد.
  3. برای فر های برقی و توستر باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. برای اینکه روغن ماهی به اطراف فر نپاشید بهتر است ابتدا با فویل پخته شود و بعد فویل را بردارید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه