طرز تهیه کباب تابه ای رژیمی بدون روغن با طعمی عالی در ماهیتابه

دستور پخت کباب تابه ای رژیمی

طرز تهیه کباب تابه ای رژیمی

 

کباب تابه ای رژیمی یکی از انواع کباب های سنتی ایرانی می باشد که قرار است به صورت رژیمی به شما آموزش داده شود. در این رسپی از از روغن استفاده می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای کسانی که در رژیم غذایی هستند ولی طعم و مزه کباب ها را دوست دارند بسیار مناسب است. در تهیه این غذا از ترکیب گوشت و مرغ استفاده می شود و شما به راحتی در ماهیتابه می توانید آن را تهیه کنید. شما می توانید کباب تابه ای رژیمی را با نان یا برنج به دلخواه سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کباب تابه ای رژیمی بدون روغن در ماهیتابه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کباب تابه ای رژیمی

  • پیاز بزرگ ۱ عدد
  • گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
  • سینه مرغ ۲۰۰ گرم
  • پود نان سوخاری ۱ ق غذا خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • گوجه ۳ عدد
  • نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه، سماق به مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای رژیمی و سالم بدون روغن

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا یک پیاز بزرگ را رنده ریز بزنید و آب پیاز را بگیرید و یا می توانید داخل غذاساز ریخته و خوب میکس کنید و اگر پیاز آب انداخت با دست فشار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود. سینه مرغ را نیز چرخ کنید و یا داخل همان غذاساز بریزید و با پیاز میکس کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه گوشت چرخ کرده ر اضافه کنید و بعد پودر نان را به همراه تخم مرغ و سیر رنده شده و ادویه ها و کمی نمک بریزید و مواد را خوب ورز دهید تا منسجم شود. ورز دادن در مسنجم شدن مواد و خرد نشدن کباب ها تاثیر بسیار زیادی دارد. اگر از غذا ساز استفاده می کنید با میکس کردن مواد باعث انسجام مایه کباب می شوید.

مرحله سوم: پهن کردن در تابه

یک تابه نچسب را انتخاب کنید و مواد را داخل آن پهن کنید. دقت کنید استفاده از تابه نچسب قسمت خیلی مهم تهیه این کباب می باشد. کباب را برش بزنید و روی آن سماق بریزید. بهتر است از تابه دو طرفه برای پخت این کباب تابه ای رژیمی استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت کباب تابه ای رژیمی

درب تابه را بسته و روی شعله کم قرار دهید و بگذارید کباب خیلی کم جمع شود و آب بی اندازد و بعد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا کاملا کباب پخت شود و بعد برش ها را برگردانید و روی حرارت زیاد سرخ کنید تا آب اضافی آن کشیده شود و با روغنی که ا زگوشت پس داده است به روغن بی افتد. گوجه ها را بشورید و کباب کنید و با کته زعفرانی میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کباب تابه ای رژیمی و ساده

  1. می توانید سینه مرغ را حذف کنید و از گوشت کم چرب استفاده کنید.
  2. می توانید گوچه ها را سرخ کنید و یا در انتهای پخت آن را اسلایس بزنید و روی کباب ها قرار دهید.
  3. می توانید در فر نیز این کباب تابه ای رژیمی را پخت کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه