طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای لذیذ و خوش طعم با جعفری و سس

طرز تهیه کباب لقمه ای ترکی

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید به آسانی و راحتی آن را تهیه کنید. کباب لقمه ترکیه بسیار نرم و همچنین ترد می باشد و بسیار در بین ترک ها معروف می باشد. این غذای فوق العاده را می توانید با برنج و با نان سرو و نوش جان کنید. اصالت این کباب برای کشور ترکیه می باشد و طعم لذیذی دارد. شما می توانید برای داشتن کباب لقمه های یکسان می توانید از یک کباب زن استفاده کنید. امروز قصد داریم در پارسی دی طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای با جعفری را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۲ حبه
گوجه فرنگی۲ عدد
پودر سوخاری۴ ق غذا خوری
فلفل دلمه رنگی۱/۲ پیمانه
جعفری۱۰۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر پاپریکا و آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه کباب لقمه ترکیه ای با جعفری و سس مخصوص

مرحله اول: آماده سازی مواد

پیاز را بشورید و پوست بگیرید. فلفل دلمه را بشورید و روی تخته برش ساطوری خرد کنید. جعفری ها را بشورید و اجازه دهید آب اضافی آن خارج شود. سپس روی تخته برش خرد کنید. گوشت چرخ کرده را به همراه جعفری و پیاز و ادویه ها که شامل نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پودر پاپریکا می باشد داخل غذا ساز بریزید و مواد را باهم میکس کنید. سپس مواد را به مدت ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا استراحت کند. می توانید مواد را داحل کاسه ریخته و با دست ورز دهید.

مرحله دوم: اضافه کردن فلفل دلمه و پودر سوخاری

بعد از اینکه کباب لقمه ای ترکی استراحت کرد و مزه ها به خورد هم رفتند آن را از یخچال خارج کنید و فلفل دلمه های ساطوری شده را به همراه پودر سوخاری به مواد اضافه کنید و با دست ورز دهید تا گوشت ها با دیگر مواد میکس شود و فرم بگیرد. اگر مواد به دست چسبیده شد. دست خود را چرب کنید و بعد ورز دهید. در صورت داشتن زمان کافی برای تهیه کباب لقمه، مواد ورز داده شده را به مدت ۳۰ دقیقه دوباره داخل یخچال قرار دهید تا خوب منسجم شود و استراحت کند.

مرحله سوم: آماده سازی کباب لقمه ترکیه

بعد از استراحت دادن گوشت ها می توانید از کباب زن استفاده کنید تا کباب لقمه های یکدستی داشته باشید و یا این که کف ماهیتابه پهن کنید و یا با دست از مواد برداشته و به آن حالت دهید. سپس در تابه مناسب روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و گوشت های فرم داده را داخل تابه با حرارت کم سرخ کنید. سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز سرخ شود.

مرحله چهارم: آماده سازی سس

پیاز را بشورید و روی تخته برش نگینی خرد کنید. گوجه ها را بشورید و داخل غذا ساز پوره کنید. سیر را بشورید و آن ها را پوره کنید. سپس در تابه مناسب روغن بریزید و روی شعله ملایم قرار دهید و پیاز های نگینی خرد شده را تفت دهید تا سبک و طلایی شوند. سپس پوره گوجه را به پیاز ها اضافه کنید و هم بزنید و سپس سیر پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا سیر پخته شود و از خامی بیرون آید و عطر آن بلند شود. سپس درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید گوجه ها با مواد بپزند. بعد از چند دقیقه درب قابلمه را بردارید و ادویه ها را که شامل نمک و آویشن می باشند افزوده و با درب باز اجازه دهید تا سس به غلظت برسد.

مرحله آخر: سرو کباب لقمه ترکی

بعد از سرخ شدن کباب ها و آماده سازی سس ها، کباب ها را به تابه سس منتقل کنید تا کمی سس با کباب ها ترکیب شوند و مزه آن ها به خرد هم برود. بعد از چند دقیقه زیر شعله را خاموش کنید. در یک دیس مناسب کباب ها را همراه سس سرو کنید و با برنج معطر ایرانی یا نان نوش جان کنید. برای دورچین می توانید از سبزی خوردن تازه استفاده کنید.کباب لقمه ترکی آماده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کباب لقمه ترکی خوشمزه و مجلسی

  1. اگر کباب لقمه را با نان سرو می کنید، اجازه دهید سس کباب غلیظ شود.
  2. کباب ها را می توانید با فرم های مختلف سرخ کنید.
  3. برای زیبایی کباب ها می توانید از فلفل دلمه های رنگی استفاده کنید.
  4. در مرحله آماده سازی کباب آب پیاز را بگیرید تا کباب ها منسجم شوند.

همچنین ببینید

از
3
دیدگاه