طرز تهیه پنکیک نسکافه ای با طعمی عالی در ماهیتابه برای 4 نفر

طرز تهیه پنکیک نسکافه ای

 

پنکیک نسکافه ای یکی از پنکیک های پر طرفدار می باشد که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و برای کسانی که طعم و مزه نسکافه ای را دوست دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. پنکیک ها خیلی سریع آماده می شود و نیاز به زمان زیادی برای تهیه آن نیست. شما می توانید این پنکیک ها را با میوه های مختلف به دلخواه سرو کنید. پنکیک ها را در کل شیرینی زیادی ندارند و با عسل یا نوتلا یا شکلات دلخواه سرو کنید. دستورات بسیار زیادی برای تهیه پنکیک وجود دارد که می توانید با شیر یا ماست آن را تهیه کنید. پنکیک ها به دلیل اینکه سریع تهیه می شوند گزینه خوبی برای شروع یک روز عالی می باشد.امروز در پارسی دی طرز تهیه پنکیک نسکافه ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پنکیک نسکافه ای با طعمی عالی

  • شیر  ۱ پیمانه
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۲ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • نمک ۱ پنس
  • نسکافه فوری ۲ بسته

طرز تهیه پنکیک نسکافه ای پفکی  با شیر

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. سپس با کمک پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار مواد را اندازه کنید و کنار بگذارید. آرد و بیکینگ پودر را به همراه نمک مخلوط کنید و سه بار الک کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر را داخل کاسه بریزید و با همزن دستی یا برقی بزنید تا یکدست و تخم مرغ ها از لختگی خارج شود و در ادامه شیر و روغن را به ترتیب اضافه کنید و برای ۱ دقیقه دیگر در حد مخلوط شدن هم بزنید و در انتها نسکافه فوری را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن آرد

در ادامه باید آرد را اضافه کنید و خوب با همزن دستی بزنید تا گلوله های آرد باز شود. می توانید برای ۲۰ ثانیه با دور کند همزن بزنید تا آرد به خوبی مخلوط شود. سپس یک تابه نچسب را کمی با روغن چرب کنید و روی حرارت قرار دهید تا کاملا داغ شود.

مرحله چهارم: تهیه پنکیک نسکافه ای

در ادامه از مواد بردارید با کمک ملاقه داخل تابه بریزید و صبر کنید تا روی سطح پنکیک حباب ایجاد شود و بعد با کفگیر برگردانید و صبر کنید تا طرف دیگر نیز طلایی شود. سپس روی هم قرار دهید و با میوه دلخواه و کمی عسل یا نوتلا یا گاناش شکلاتی تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در دستور پخت پنکیک نسکافه ای خوشمزه و فوری

  1. بهتر است مواد را زیاد هم نزنید تا خواص بیکینگ پودر از بین نرود.
  2. بهتر است تابه را زیاد چرب نکنید وگرنه پنکیک چربی خواهید داشت.
  3. به دلخواه می توانید بجای روغن مایع از کره استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید میزان شکر را بیشتر بریزید.
  5. می توانید داخل یک تابه بزرگتر درست کنید تا همزمان چند عدد پنکیک تهیه کنید.
  6. این مقدار به شما ۸ الی ۱۰ عدد پنکیک می دهد.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پنکیک نسکافه ای با طعمی عالی در ماهیتابه برای 4 نفر
4 (80%) 4 votes