طرز تهیه اورفا کباب خوشمزه و آسان ترکیه ای مرحله به مرحله

طرز تهیه اورفا کباب

 

یکی از کباب های سه سوته و بسیار خوشمزه می باشد که برای کشور ترکیه است و از خانواده کباب آدانا محسوب می شود و دلیل نام گذاری این کباب شهری در ترکیه به نان اورفا می باشد، اورفا کباب اصلا تند نیست و خیلی سریع آماده می شود می توانید آن را به همراه پلو یا نان کره ای و ماست بادمجان و فلفل کبابی و انواع مخلفات سرو کنید. این اورفا کباب به روی شعله کم پخته می شود تا گوشت طعم بهتری پیدا کند و ادویه ها یکی از مهم ترین ارکان اصلی این کباب هستند. تهیه این غذا زمان زیادی از شما نمی گیرد پس می توانید آن را به سرعت تهیه کنید. امروز در پارسی دی اورفا کباب را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوشت چرخ کرده۷۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
پود سیر و پیاز۲ ق غذا خوری
برگ جعفری و شوید۴ ق غذا خوری
پودر نان سوخاری۱ ق غذا خوری
نمک، فلفل سیاه، زیره، پاپریکا، پولبیبربه مقدار لازم

طرز تهیه اورفا کباب ترکی 

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا پیاز را رنده ریز بزنید و آب آن را کاملا بگیرید سپس داخل یک کاسه گوشت را به همراه پیاز و ادویه ها و جعفری و شوید و پودر سوخاری و تخم مرغ بریزید حالا همه مواد را با هم مخلوط کنید و دستکش انداخته و شروع به ورز دادن مواد کنید هر چقدر مواد را بیشتر ورز دهید کباب منسجم تری خواهید داشت.

مرحله دوم: تهیه اورفا کباب

می توانید اگر زمانی کافی برای تهیه اورفا کباب دارید مخلوط فوق را پوشانده و برای ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود و یا اگر زمان کافی ندارید می توانید اورفا کباب را تهیه کنید. این کباب باید در اصل گریل شود پس یک تابه گریل را به همراه کمی کره یا روغن چرب کنید و روی حرارت قرار دهید.

مرحله سوم: پخت اورفا کباب

حالا از مواد گوشتی برداشته و در دست به آن شکل دوک یا گرد مانند شامی بدهید سپس داخل تابه گریل قرار دهید و بگذارید چند دقیقه یک طرف آن گریل شود سپس برگردانید و طرف دیگر را نیز بگذارید تا پخته شود شما باید دائم اورفا کباب را داخل تابه گریل حرکت دهید تا همه جای آن گریل و پخته شود سپس در انتها به همراه گوجه و فلفل کبابی و کته و نارنج این اورفا کباب را میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت اورفا کباب

  1. برای تهیه اورفا کباب و هم زدن آن می توانید از میکسر استفاده کنید تا مواد خوب ورز بخورد.
  2. به دلخواه می توانید یک سس گوجه با پیاز داغ تهیه کنید و اورفا کباب را داخل آن قرار دهید سپس سرو کنید.
  3. پولبیبر را می توانید از عطاری ها تهیه کنید.
  4. این غذا با لواش کره ای و ترشی بسیار خوشمزه می شود.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه