طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ خوشمزه و مجلسی با گوشت و مرغ

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ

 

یکی از خوشمزه ترین کباب های تابه ای بسیار مجلسی و خوش رنگ است که می توانید در منزل به راحتی و داخل تابه تهیه کنید و مطمئن باشید همه عاشق طعم و مزه آن خواهند شد. ترکیب گوشت و مرغ یک ترکیب خوشمزه خواهد شد ما امروز تمام نکات و رازهای تهیه این کباب تابه ای دو رنگ را به شما خواهیم گفت تا در کنار خانواده یک غذای فوق العاده را تهیه کنید. امروز در پارسی دی کباب تابه ای دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

گوشت گوسفند یا گاو۴۰۰ گرم
گوشت مخلوط سینه و ران۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
آرد سوخاری۶ ق غذا خوری
زعفران دم کرده غلیظبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پاپریکا، پودر سیربه مقدار لازم

طرز تهیه کباب تابه ای دو رنگ با گوشت و مرغ

مرحله اول: آماده سازی گوشت مرغ

ابتدا مخلوط سینه و ران را داخل غذاساز بریزید و ۱ عدد پیاز پوست گرفته و خرد شده را به همه ادویه ها و نمک خوب بزنید تا پوره و یکدست شوند می توانید از غذاساز یا از چرخ گوشت برای چرخ کردن سینه و ران استفاده کنید دقت کنید حتما از ترکیب استفاده کنید زیرا استفاده تنهایی از سینه باعث خشک شدن کباب می شود. حالا گوشت مرغ چرخ شده را داخل کاسه ریخته و به آن ۳ ق غذا خوری آرد سوخاری بزنید و روی کاسه را سلفون بکشید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله دوم: آماده سازی گوشت

در ادامه باید گوشت را چرخ کنیم گوشت را خرد کنید و به همراه ۱ عدد پیاز و ادویه ها و نمک داخل غذاساز یا چرخ گوشت ریخته و دو بار مواد را چرخ کنید سپس داخل کاسه ریخته و به آن نیز ۳ ق غذا خوری آرد سوخاری بزنید و روی کاسه را بپوشانید و برای ۱ ساعت داخل یخچال استراحت دهید.

مرحله سوم: تهیه کباب تابه ای دو رنگ

تابه مورد نظر یا بهتر است تابه ای رژیمی مستطیل را روی حرارت قرار دهید و کمی کف آن را چرب کنید ابتدا گوشت قرمز را داخل تابه پهن کنید و آن را خوب صاف کنید حالا گوشت مرغ را روی گوشت قرمز خوب پهن کنید و سطح آن را صاف کنید و بعد با کفگیر مانند کباب کوبیده برش یک اندازه بزنید.

مرحله چهارم: پخت کباب تابه ای دو رنگ

سپس برای زیبا تر شدن کباب تابه ای دو رنگ با کفگیر روی کباب خط هایی را ایجاد کنید سپس روی حرارت متوسط رو به بالا قرار دهید تا کم کم شروع به پختن کند سپس ۲ الی ۳ ق غذا خوری روغن و زعفران اضافه کنید و حرارت را رو به پایین تنظیم کنید و بگذارید تا کباب پخته شود سپس برگردانید تا طرف دیگر نیز پخته شود به همین راحتی کباب تابه ای دو رنگ ما حاضر شده است. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کباب تابه ای دو رنگ

  1. اگر حرارت را از اول کم باشد کباب آب انداخته و کوچک می شود پس دقت کنید ابتدا حرارت رو به بالا سپس کم کنید.
  2. حتما درصد چربی گوشت باید پایین باشد.
  3. زعفران را در هنگام شروع پخت بریزید تا خوش رنگ تر شود.
  4. حتما گوشت را خودتان بگیرید و با پیاز چرخ کنید.
  5. نیازی به گرفتن آب پیاز نیست زیرا باعث خشک شدن کباب می شود.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه